Szerző: Hlács Ferenc

2014. május 30. 15:15

Okosautókhoz ad ki hardver- és szoftverplatformot az Intel

Az okosautók felé nyit az Intel frissen bejelentett, hardver- és szoftvercsaládjával. Az In-Vehicle Solutions termékekkel a vállalat egy standardizált platformot akar létrehozni, amely az autógyártók számára is gyorsabbá és olcsóbbá tenné járműveik felszerelését a vezetéssegítő és infotainment funkciókkal.

Egyre komolyabb figyelmet fordít az Intel az okos- illetve sofőr nélküli autók területére. A vállalat, új hardver- és szoftvercsaládot jelentett be, amelyet kifejezetten az új generációs járművekbe szán. Az In-Vehicle Solutions névre hallgató termékek mellett a gyártó több befektetéssel igyekszik gyorsítani az innovációt a területen. A cég szerint IoT (Internet of Things) üzletága 482 millió dolláros bevételt tudhatott magáénak az első negyedévben, ami elsősorban a autókba szánt infotainment rendszereknek (In-Vehcile infotainment, röviden IVI) köszönhető.

A frissen bejelentett platform lehetővé teszi az autógyártók és beszállítóik számára, hogy gyorsabban, egyszerűbben és olcsóbban juttassák el járműveikbe a legújabb technológiákat, így ugyanis megspórolhatják a fejlesztésre szánt pénzt és időt. A termékcsalád többféle számítógép-modult, operációs rendszerből és middleware-ből álló integrált szoftvert, illetve fejlesztőkészleteket is tartalmaz. Az Intel várakozásai szerint a standardizált platformmal akár egy évvel is rövidülhetnek az autós infotainment-rendszerek fejlesztései, továbbá a gyártók így ezen a téren költségeikből is mintegy 50 százalékot faraghatnak le. Az elsőként megjelenő termékek az IVI rendszerekhez készülnek, fejlett vezetéssegítő képességekkel - a jövőben ez a vonal felelhet a önvezető autók vezérléséért is.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A vállalat mindezek mellett egy kutatási projektet is elindít Personal Vehicle Experience Research Project néven, amelyben a sofőrök vizsgálatával igyekszik prediktív vezetéssegítő rendszereket fejlesztetni, amelyek képesek alkalmazkodni a vezető szokásaihoz. A cég ezzel párhuzamosan az okosautók számítógépes rendszereinek potenciális sebezhetőségét is vizsgálja, a hardver és a szoftver részéről egyaránt.

Az Intel már 2012-ben mintegy 100 millió dollárt fektetett az okosautók fejlesztését támogató Connected Fund alapba, hogy az autóipar fejlődését gyorsítsa, növelje az átjárhatóságot az autós és a konzumer elektronikai eszközök között, illetve az önvezető autókat is egy lépéssel közelebb hozza. A vállalat legutóbbi befektetései között az ugyancsak sofőr nélküli járműplatformot fejlesztő ZMP is jelen van. Noha még jó néhány évbe beletelhet mire az autókból eltűnik a kormány, önvezető autók prototípus formájában már most is léteznek és akár a városban is elnavigálnak. A terület előretörése tehát kétségtelen, aminek az Intel platformjával újabb lökést adhat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról