Szerző: Gálffy Csaba

2014. április 15. 12:12

Új szolgáltatások az Oracle Cloud Platformon

Nagy dobás lehet a felhős adatbázis-mentés az Oracle felhőjében, a teljesen integrált és biztonságos megoldás lehet a nagyvállalati migráció kulcsa. Jött objektumtároló is.

Két új "nagyvállalati szintű" szolgáltatással bővítette felhős rendszerét az Oracle - jelentette be a vállalat tegnap. Az újdonságokat a Database Backup felhős mentési platform és a Storage Cloud objektumtároló infrastruktúra jelenti. A két új előfizetéses szolgáltatással a cég a felhős migráció felgyorsítását szeretné elérni, ebben különösen az elsőből válhat ragyogó nagyvállalati trójai faló.

Oracle Database Backup Service

Nagy dobásnak ígérkezik az Oracle felhős adatbázis-mentési megoldása, a Database Backup Service. Ezt a cég off-site mentési rétegként pozicionálja, saját platormszolgáltatásának (PaaS) részeként. A szolgáltatás ára 33 dollár havonta és terabájtonként, a feltöltött adatokat pedig háromszoros replikációval tárolja a rendszer. A mentések méretére és gyakoriságára vonatkozóan nincs megkötés, fizetni csak az elfoglalt tárhely után kell.

A Database Backup Service teljesen integrálódik az Oracle mentést és visszaállítást végző szoftverével, a Recovery Managerrel (RMAN), így a felhős tier használata ugyanazokkal a parancsokkal, ugyanarról a felületről végezhető, mint a helyi mentéseké. A szolgáltatás használatához letöltendő és telepítendő a Database Backup Cloud Module, amely a kliensoldali titkosítást és tömörítést végzi, valamint gondoskodik a feltöltés párhuzamosításáról. A Database Backup használatához legalább Oracle Database 10g r2 szükséges, egyéb megkötés nincs.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A kliensoldali titkosítást érdemes külön is kiemelni, ez garantálja ugyanis, hogy a felhőben tárolt adatokhoz csak és kizárólag az ügyfél fér hozzá, sem az Oracle, sem változatos hatóságok nem nyerhetnek ki adatokat - legalábbis addig, amíg az ügyfél a kulcsot át nem adja. Ezzel a szolgáltatás a legfontosabb nagyvállalati kifogások méregfogát húzhatja ki, ennek implementációja fontos lépés a bizalom elnyerése érdekében.

Oracle Storage Cloud Service

Az Oracle felhős infrastruktúraszolgáltatásának részeként elérhető a Storage Cloud, amely általános célú objektumtároló szerepét tölti be. A szolgáltatás használható mentésekre, archiválásra, de használható bármire, amire objektumtároló használható. Az Oracle stratégiájába illeszkedően a Storage Cloud az OpenStack Swift tárolóarchitektúrájával mutat API-kompatibilitást, az adatok RESTful és Java API-kon keresztül is elérhetőek.

A Storage Cloud terabájtonként és havonta 30 dollárba kerül. Ez egyébként igen versenyképes ár, az Amazon S3 is pontosan ennyit számláz egy terabájt adat tárolása után havona. Egyetlen fontos műszaki megkötés, hogy az egyes objektumok mérete nem haladhatja meg az 5 terabájtot. Ahogy a Database Backup, a Storage Cloud is háromszoros replikációval tárolja az adatokat a nagyobb biztonság érdekében.

Megvan az első nagy lépés

A nagy technológiai cégek (HP, Microsoft, Oracle, stb.) számára továbbra is hatalmas kihívást jelent meggyőzni az ügyfeleiket arról, hogy elkezdjék használni a felhős rendszereket. A nagyvállalatok egyelőre bizalmatlanok az ilyen szolgáltatásokkal szemben, és a helyzeten nem könnyített az amerikai nemzetbiztonsági ügynökség (NSA) tevékenysége sem. Szintén a felhő ellen ágál jellemzően a belső IT, amely a kiszervezéssel szemben természetesen ellenérdekelt.

Az Oracle stratégiája eddig leginkább a kivárás volt, mostanra azonban fokozatosan kirajzolódni látszik, hogy mit akarnak a felhőtől az ügyfelek: első körben az olyan kellemetlen feladatok migrálhatóak a cloudba, mint a biztonsági mentések, amelyek magas fokon automatizálhatóak, de színvonalas végrehajtásuk olyan szintű kompetenciát igényel, ami még a legnagyobb vállalatoknál is ritka. Az ilyen pontok válhatnak trójai falóvá: az ügyfél "megtanulja a felhőt", megismeri előnyeit, hátrányait, megbarátkozik az üzleti modellel és az újszerű költségstruktúrával, így az idegenkedés, távolságtartás ellenében hat.

Az Oracle a következő hetekben készül még meglepetéssel, a cég nagy felhős eseménye április 30-án lesz, amelyen várhatóan a BlueKai, Compendium, Eloqua és Responsys felvásárlások integrációjával megszületett új marketingszolgáltatást jelenti be.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról