Szerző: Dojcsák Dániel

2014. február 14. 12:54

Online kereskedő vásárolta fel a Vibert

A napokban felröppent, a Viber eladásáról szóló pletyka igaznak bizonyult, de közben kiderültek a részletek is. Az egyik legnépszerűbb VoIP-szolgáltatót a japán online kereskedelem legfontosabb szereplője, a Rakuten veszi meg.

A világ legnagyobb árbevételű internetes vállalkozásai közt lévő japán Rakuten 900 millió dollárért vásárolja fel a a Viber azonnali üzenetküldő és IP-alapú telefonszolgáltatót. Az összefonódás során a Viber a Rakuten digitális termékeinek biztosít majd terjesztési csatornákat, sőt, a remények szerint a Viber univerzumán belül egy játékplatform is kialakulhat. A jelenleg közel 300 milliós felhasználói bázis mindenesetre kiváló alapot nyújt bármilyen terjeszkedéshez, amit a Rakuten indítana a szigetországon kívül.

A felvásárlás stratégiai lépés annak irányába, hogy a Rakuten képes legyen konkurenciaként fellépni a szintén japán Naver vállalat Line nevű termékével szemben, ami a 2011 márciusi  földrengések után jött létre, alapvetően a gyors, hatékony csoportos és egyéni kapcsolattartás ígéretével. Azóta viszont már több mint 500 millió felhasználót tudott elcsábítani és Japán mellett az ázsiai régió fontosabb országaiban is népszerű és Dél-Európában is megvetette lábát.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A Rakuten terveiben is a nemzetközi terjeszkedés szerepel, 2020 elejére már az értékesítéseinek 70 százalékát külföldi piacokon szeretné elérni, ezért is kezdett sorozatos felvásárlásba, hogy hozzáférjen nagy kiterjedésű vertikális közösségi szolgáltatókhoz. Korábban már vásárolt részesedést a Pinterestben, illetve a digitális könyvterjesztéssel foglalkozó Kobóban is. A cég szerint az e-kereskedelem sokkal inkább kommunikáció alapú tranzakciókkal működik majd a jövőben, a valós idejű interakciós lehetőségek kritikusak lesznek minden internetes szolgáltatásnál.

Nem utolsósorban a Rakuten a Viber egyébként ingyenes szolgáltatásán nyereséget is szeretne termelni, amit első körben a fizetős emoticonok értékesítésével, illetve a játékplatformmá való fejlesztéssel képzel el. Az ázsiai országban mindkét opció ígéretes bevételi forrás lehet. Hosszútávon pedig a Rakuten igyekszik kihasználni üzleti szempontból is, hogy a Viber tökéletesen érti, hogy az emberek hogyan akarnak kapcsolatba lépni egymással, s ezt az igényt ki tudja szolgálni egy minden fronton jelen levő komplex szolgáltatással. A kereskedelmi cég számára fontos az egyelőre még nem megszólított rétegek, új generációk megértése, amiben a Viber tud mit felmutatni. A Rakuten a felmérések szerint a japán online kereskedelmi piac 27,7 százalékát birtokolta, akár a növekedéshez, akár a részesedés megtartásához szükség lesz az új eszközökre is.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról