Szerző: Dojcsák Dániel

2013. július 25. 14:25

London a webshopok legnagyobb királysága Európában

Az Egyesült Királyság újra kereskedelmi nagyhatalommá válik, idén a teljes évre számítva 630 milliárd forintnyi többlete lehet majd az ország internetes kereskedelmi egyenlegének, amivel Európa legsikeresebb online kereskedelmi csomópontjává vált.

A Nielsen elemző cég által a PayPal megrendelésére készített “Modern Spice Routes” című kutatás eredményei szerint az Egyesült Királyság állampolgárai 9,87 milliárd euró értékben vásárolnak a legjelentősebb 5 külföldi ország webshopjaiból, eközben azonban 11,93 milliárd euró értékben adnak el. Amennyiben a kutatócég jóslatai helyesnek bizonyulnak, akkor öt év múlva ugyanezen számok már 21, illetve 28,3 milliárd eurót tesznek majd ki, s a mostani 2 milliárd eurós plusz több közel négyszeresét mutatja majd a mérleg.

Hajók helyett webshopok

Az Európai Unióban egyetlen ország sem képes hasonló eredményeket felmutatni, sőt a legjelentősebb online kereskedelmi országok listájára sem kerül fel a másik 27 ország egyike sem, kivéve Németországot, ami viszont erős deficitet mutat, a németek 4,7 milliárd euróval többet vásárolnak külföldi webshopokban, mint amennyit ők eladnak. Nem meglepő módon a két ország egyenlege is Németország számára negatív, ugyanis a német vásárlók 1,7 milliárd eurót költenek brit webshopokban, míg a britek mindössze 619 millió eurónyit a német webes áruházak termékeire.

A Nielsen jelentése csak azokat az országokat emeli ki, amik a legjelentősebb külkereskedelmi mutatókkal rendelkeznek online területen. A lista első helyén az Egyesült Államok áll, mögötte az Egyesült Királyság, Németország, Brazília, Kína és Ausztrália áll még. 2013-ban a kutatás szerint ezek között az országok közt folyó online kereskedelem forgalma meghaladja a 105 milliárd dollárt (75 milliárd euro). Az amerikaiak ebből 40 milliárdnyi költésért felelősek, ami 34 millió amerikai vásárló költéseiből jön majd össze. Ez azt jelenti, hogy ugyan az USA a legerősebb a külföldi rendelésekben, de még ott is alig több mint a lakosság 10 százaléka rendel más országokból.Magyarországon az eNet idén tavasszal kiadott kutatása szerint a teljes online kiskereskedelem értéke 2013-ban 200 milliárd forint lehet, amit 1,65 millió felnőtt magyar állampolgár hoz majd össze. Becslések szerint az 1,65 millió magyarországi webshopokban vásárló internetezőre alig százezernyi olyan vásárló jut, aki külföldi online áruházakból vásárol.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A PayPal szerint Európában a britek jelentős előnyét az okozza, hogy mindenkinél jobban sikerült alkalmazkodnia az ottani kereskedőknek a nemzetközi kereslet igényeihez. Többnyire a szállítási opciók, az ügyfélkezelés, számlázás, készletek és a kínálat differenciálása, illetve az árazás az, amivel az online térben ki lehet tűnni. A kategóriák többségében a kínai kereskedők járnak élen, az ottani kereskedők a világon a leggyorsabban voltak képesek adaptálódni a globális piactér filozófiájához, ők ismerték fel leghamarabb az online eladásban rejlő potenciált.

Egyenlőtlen eloszlás

Érdekes, hogy a Kínai kereskedelem továbbra is egyirányú marad. Ugyan a kereskedők tökéletesen megtalálták az utakat arra, hogy a globális csatornákat ellepjék, addig a világ többi részén működő kereskedő nagyon nehezen képes belépni a kínai piacra. A vámok, sajátos jogszabályok, nyelvi akadályok, illetve a költségek szinte lehetetlenné teszik, hogy a nyugati világ kereskedői sikeresek legyenek Kínában, pedig az a piac óriási. A vámszabályok változása után még arra is szükség lenne, hogy megfelelő logisztikai infrastruktúra épüljön ki az országban, a vásárlói közönség viszont már most megvan. A gazdagodó kínai középosztály egyre nehezebben tudja fogyasztói vágyait kielégíteni, vásárolni szeretnének.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról