Szerző: Hlács Ferenc

2013. május 27. 11:39

Teljesen eltűnik a Google Buzz

Végleg leállítja a Buzz közösségi szolgáltatását a Google. Bár a döntést már 2011-ben meghozták, a szolgáltatás teljes eltűnése idén július 17-én esedékes. A Buzzon közzétett tartalmak a Drive-ba kerülnek, ahonnan a korábban nyilvánosként kezelt információk a linkkel rendelkezők számára továbbra is hozzáférhetők lesznek.

A Google úgy döntött, ideje belekalapálni az utolsó szeget Buzz nevű (hazánkban Zümmként ismert) szolgáltatásának koporsójába. A vállalat már egy évvel az indulás után, 2011 őszén bejelentette, hogy megszünteti az e-mailalapú közösségi hálót, és két hónapra rá a tartalmak már csak olvasható formában voltak megtekinthetők. Hamarosan azonban a rendszernek ez a maradványa is megszűnik.

A nemsokára már ex-felhasználók pénteken e-mailben értesültek a vállalat döntéséről, miszerint az összes buzzos adatot a Google Drive-ba mozgatják. A váltásra előreláthatólag július 17-én kerül sor, addig lehet törölgetni a megőrizni nem kívánt tartalmakat. A privát információk csak a felhasználók számára lesznek láthatók, a korábban nyilvánosnak szánt kiírásokat pedig bárki megtekintheti, aki linkkel rendelkezik. A mások megnyilvánulásai alatt hagyott hozzászólások az eredeti posztért felelős felhasználó adataival mentődnek, így azok láthatóságát a kommentelő nem szabályozhatja. Az áthelyezett adatok nem foglalnak majd helyet a Drive-tárterületből.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Buzz egy olyan mikroblog-üzenetküldő szolgáltatás-közösségi hálózat hibrid volt, amelynek segítségével a felhasználók linkeket, képeket, videókat, kommenteket és állapotfrissítéseket lájkolhattak és oszthattak meg egymással, amiket aztán beszélgetések szerint csoportosítva kaptak meg a Gmailes beérkezett üzeneteik közé. A mondanivalót nyilvánosan, és csak adott személyeknek szánva is meg lehetett osztani. A Buzzba olyan szolgáltatásokat integráltak, mint a Youtube, Picasa, Twitter, Blogger, a Flickr, a FriendFeed, vagy a - szintén végnapjait élő - Google Reader.

Már a szolgáltatás születésekor sem ment minden zökkenőmentesen, mivel az a Gmail fiókkal rendelkezőket beleegyezésük nélkül sorolta be felhasználói közé. Sokan kapták azon magukat, hogy e-mail kapcsolataik listája nyilvános lett, sőt, az egyébként publikus Picasa galériák és Google Reader megosztások is jóval nagyobb közönséget kaptak az eredetileg beállítottnál. Ha a szolgáltatás eddig nem tűnne elég hálátlannak, jogsértő magatartása a Google-nek 8,5 millió dollárjába került. Bár megjelenésekor akarva-akaratlan sokak figyelmét felkeltette, mostanra jobbára mindenki elfeledkezett a Google "Zümmről", a Google+ pedig már jóval korábban betömte azt az esetleges űrt, amit a leállított Buzz hagyott volna.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról