Szerző: Koi Tamás

2013. április 9. 10:21

Egy hét múlva indul a Telekom megaprojektje

Egy hét múlva megkezdődik a Magyar Telekom idei legnagyobb IT-projektje, az évek óta fejlesztés alatt álló új ügyfélkezelési és számlázási rendszer bevezetése. A vállalat az átállás idejére bizonyos ügyintézési formákat szüneteltetni fog.

Az előzetes nyilatkozatoknak megfelelően a Magyar Telekom áprilisban megkezdi az új, integrált ügyfélkezelő- és számlázási rendszerének fokozatos bevezetését, a cég ezzel egy hosszú évek óta húzódó fejlesztési és tesztelési folyamat végére tesz pontot. Az átállás idején ugyan kisebb-nagyobb fennakadásokra lehet számítani, idén októbertől azonban már az összes vezetékes ügyfelet, jövőre pedig a mobilos előfizetőket is az új rendszer szolgálja majd ki.

Az előfizetők számára a gyorsabbá és egyszerűbbé váló ügyintézésen túl az egyik legkézenfekvőbb előny az lesz, hogy a folyamat lezárása után csak egy számlát kapnak a szolgáltatótól, melyen az  igénybe vett vezetékes internet, tévé, telefon, mobiltelefon díja szerepelni fog. Az új rendszerrel megújul a Telekom összes online ügyintézési felülete (My T-Home, My T-Mobile, Távszámla) is. A vállalat a rendszertől egyben a számlapanaszok számának a csökkenését és az üzemeltetéssel kapcsolatos költségek lefaragását is reméli.

A szolgáltató sajtóközleménye szerint méretét és komplexitását tekintve a telekommunikációs iparágban Európa-szerte is egyedülálló új generációs rendszer fejlesztésére és bevezetésére a Telekom eddigi legnagyobb informatikai és üzleti transzformációs projektjének eredményeként kerül sor, amelyet 2010-ben indított a vállalat. A közel 80 vállalati rendszert érintő projektet a cég több mint 300 fős szakértői csapata vezető rendszerintegrátorokkal és közel 70 beszállító céggel szoros együttműködéseben valósítja meg. A beszállítók mintegy kétharmada hazai kis- és középvállalat. A projekt méreteit jellemzi, hogy a tervezési dokumentáció több mint 70 ezer oldalt tett ki, és eddig több mint 10 ezer tesztelést végeztek a megvalósításán dolgozó szakemberek.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A vezetékes ügyfelek migrálásának első fázisa jövő héten, április 17-től 21-ig tart majd, ez idő alatt egyes ügyintézési lehetőségek nem, vagy csak részben lesznek elérhetők, 20-án pedig az összes T-Pont zárva tart majd. A Népszabadságban ma megjelent közlemény szerint az átállás ideje alatt nem működik majd a vezetékes szolgáltatások esetében a megrendelés, csomag- és szerződésmódosítás, az üzletekben történő számlabefizetés, nem működnek az online ügyintézési felületek (My T-Home, My T-Mobile), a telefonos ügyfélszolgálat önkiszolgáló lehetőségei, illetve a mobiltelefonos számhordozás sem lesz elérhető ebben az időszakban.

A Telekom a jövő héten zajló migrációs fázis után idén még két hasonló, nagyszabású adatmozgatást végez majd, egyet júliusban, egyet pedig októberben. A cég közleménye szerint a szolgáltatások mindvégig zavartalanul igénybe vehetők lesznek, emellett az átállás nem érinti a hibaelhárítási folyamatokat sem.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról