Szerző: Bodnár Ádám

2012. október 26. 15:25

Folyamatosan keresi a nyelveket beszélő informatikusokat az ITSH

Az IT Services Hungary dolgozóinak létszáma elérte a napokban a 3000 főt, mondta el a vállalat mai sajtótájékoztatóján Bőthe Csaba ügyvezető igazgató. Az ITSH a T-Systems International csoportban ICT-szolgáltatói központ funkciót lát el: budapesti, debreceni, szegedi és pécsi telephelyein főként az anyavállalat – a Deutsche Telekom AG – és a cégcsoport nemzetközi ügyfelei számára.

„Az elkövetkező években, dinamikus növekedést irányoztunk elő. E terv eléréséhez a külföldi, globális ügyfeleknek nyújtott outsourcing szolgáltatások növelése mellett szeretnénk széleskörű nemzetközi tapasztalatunkat kamatoztatva, a T-Systems Magyarországgal szoros együttműködésben egy, a jelenleginél markánsabb hazai ügyfélkört is kiszolgálni. A kooperáció alapjait a külföldi T-Systems cégeknél bevált modell szolgálja: az értékesítést és ügyfélkapcsolatot ellátó T-Systems Magyarország alvállalkozójaként a kompetenciaterületeinkre koncentrálva végzünk költséghatékony ICT szolgáltatói tevékenységet partnerünk ügyfelei számára.”

Elengedhetetlen a nyelvtudás

A mai eseményen elhangzottak szerint Magyarország továbbra is vonzó a nemzetközi szolgáltatóközpontok létesítése szempontjából, hazánk versenyképességét ugyan számos tényező rombolta az utóbbi időben ezen a területen, például a kiszámíthatatlan jogi és gazdasági környezet. Szakképzett munkaerőből ugyanakkor megfelelő a kínálat, bár a nyelvtudáson lenne mit javítani. A tavaly Magyarországon felsőoktatásban végzettek harmada azért nem kapott diplomát, mert nem rendelkezett a szükséges nyelvvizsgával, mondta el Papp László, a Gartner hazai képviseletének vezetője.

A nemzetközi informatikai szolgáltatóközpontok elsősorban az angolul beszélő informatikai szakembereket keresik, de az ITSH-nál a német anyavállalat és a nagy német ügyfélkör miatt a németül beszélőkre is folyamatosan magas az igény - a vállalatnál egyes továbbképzési programok németül zajlanak például. A vállalat rendkívül tudatos HR-stratégiával keresi azokat az informatikusokat, akik számára vonzó egy multinacionális hátterű szolgáltatóközpont: a magyar szakemberek szívesen választják ezeket a cégeket, mivel a stabilitás és a fizetés mellett például nemzetközi karrierlehetőséggel kecsegtetnek.

A beszélgetésen megszólalók egybehangzó véleménye szerint a hazai informatikai felsőoktatás megfelelő elméleti hátteret ad a hallgatóknak, de az intézményekből kikerülő diákok erőteljes gyakorlati képzésre szorulnak - egy sikeres szakmai gyakorlat elvégzése komoly munkaerőpiaci előnyt jelent a későbbiekben. Az ITSH számos olyan oktatási programmal rendelkezik, amelyeket kifejezetten a friss diplomásokra szabtak, ilyen a Train IT, az IT Services Akadémia, valamint a nyári szakmai gyakorlat lehetősége, mondta Forgács Judit, az IT Services Hungary HR-igazgatója

Magabiztosak a magyar IT-sek, ha álláskeresésről van szó

Sziber Éva, az Aon Hewitt humánerőforrás-tanácsadó vállalat magyarországi Employer Branding szakterület vezetője egy közel 26 ezer fős hazai felmérés eredményeit ismertetve kitért rá, a nyelveket beszélő magyar informatikusok meglehetősen magabiztosak az álláskeresés során, vagyis tisztában vannak vele, hogy milyen munkaerőpiaci értéket képviselnek és hogy mekkora is az ilyen szakemberek iránt a kereslet. A pályakezdő és tapasztalt dolgozók ugyanakkor nem csak stabil pozíciót és megfelelő fizetést várnak el a munkahelyüktől, hanem szakmai fejlődési lehetőséget is keresnek, illetve szeretnek innovatív környezetben dolgozni, ahol a személyes ambícióikat is kibontakoztathatják, új dolgokat hozhatnak létre.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A fiatal IT-sek munkakeresési szokásaira egyre jellemzőbb a személyes kapcsolatok használata, a fiatalok már nem annyira álláshirdetésekre vagy állásbörzékre építenek, amikor a karrierjük előremozdításáról van szó - emellett egyre felértékelődik a cégeknél az "employer bradning" szerepe, a vállalatoknak egyre fontosabb, hogy jó színben tüntessék fel magukat a potenciális munkavállalók előtt. Az ITSH az Aon Hewitt legutóbbi felmérése szerint a harmadik legvonzóbb informatikai munkahely Magyarországon a Microsoft és az IBM mögött, amit tudatos HR stratégiával ért el.

Sziber elmondta, Magyarországon növekszik, de továbbra is alacsony a munkaerő belföldi mobilitása, a külföldi viszont kimondottan magas, vagyis a hazai szakemberek szívesen költöznének külföldre akár több évre is, ha a munkahelyük azt kívánja, de az országon belüli költözési hajlandóságuk alacsony.

Irány Pécs!

Bőthe Csaba a beszélgetés végén kifejtette, a vállalat a jövőben további bővülést tervez, elsősorban a nemrég megnyitott pécsi központjába keres szakképzett munkaerőt. A rövid távú cél a pécsi telephelyen dolgozók számának 800 fő közelébe növelése.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról