Szerző: Gálffy Csaba

2012. május 29. 16:46

Felhős zeneszolgáltatást indított a Samsung

Teljes értékű zeneszolgáltatást indított a Samsung a Galaxy S III piaci premierjével egyidőben. A Music Hub névre keresztelt szolgáltatás az előfizetéses és a vásárlásos modellt kombinálja.

A Music Hub zenekatalógusát a 7digital biztosítja, ami mintegy 19 millió zeneszámot jelent - ezzel a Samsung egy csapásra a zenei szolgáltatások első sorába lépett. A rendszer lelkét a néhány hete felvásárolt mSpot adja, amely a Google és az Amazon szolgáltatásaihoz hasonlóan a felhasználók feltöltött zenéit streamelte vissza. A Samsung ezt a mechanizmus adoptálta és párosította a 7digital katalógusával

Fizetős és fizetős

A szolgáltatás kétféle konstrukcióban érhető el: a hagyományos (iTunes) modellben a felhasználó egyes zeneszámokat vagy albumokat vásárol meg, ezeket pedig letöltheti vagy streamelheti a készülékére. Ebben a konstrukcióban havidíj nincs, de a zenéhez való hozzáférés is korlátozott. A havidíjas konstrukcióban ellenben a felhasználó a teljes katalógushoz hozzáfér, azt minden kompatibilis eszközén hallgathatja, valamint feltöltheti saját gyűjteményét is. A rádiós hallgatás is csak a havidíjas előfizetőknek áll majd rendelkezésre.

A Music Hub tudja az iTunes Match funkcióját is, vagyis a gyűjteményünket nem kell teljesen feltöltenünk, a kollekciót elemzés után replikálja a felhőben a rendszer - egyszerűen előkeresi a katalógusból a megfelelő számot. A katalógusban nem szereplő dalokra és egyéb saját hangfelvételekre a rendszer 100 gigabájtos tárhelyet kínál, ahonnan letölthetjük vagy streamelhetjük a feltöltött hanganyagokat.

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori

Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

Égbe révedő informatikusok: az Időkép-sztori Mi fán terem az előrejelzés, hogy milyen infrastruktúra dolgozik az Időkép alatt, mi várható a deep learning modellek térnyerésével?

A rendszer a Spotify-hoz hasonlóan központilag kezeli a lejátszási listákat, így a PC-n összeállított lista a telefonon is azonos sorrendben játszható le. A Music Hub rendelkezik beépített zeneajánló motorral is, amely a felhasználó kritériumainak megfelelően képes előadókat, dalokat illetve rádióadókat keresni. Az ajánlómotor képes tanulni is, hosszabb használat után egyre specifikusabb tippeket tud adni.

A Music Hub szolgáltatásba öt eszközt regisztrálhatunk be, ezen felül pedig böngészőből korlátlanul használható a zenelejátszás. Egyszerre azonban csak egyetlen helyről szólhat a zene, ha valamely eszközünkön elindítjuk, akkor a korábbin automatikusan megáll a lejátszás. Érdekesség, hogy a Music Hub a dalokhoz szöveget is kínál, amelyet automatikusan képes megmutatni, ezt a legnagyobb versenytárs Spotify jelenleg nem tudja.

Hűtőn és tévén

A Music Hub a Galaxy S III okostelefonon jelenik meg először, nyilván nem véletlenül, az új zászlóshajó körül kialakult médiahisztéria a zeneszolgáltatásnak is jót tesz. A jövőben viszont az összes új Samsung okostelefon modell megkapja előtelepítve a szolgáltatás kliensalkalmazását, amely letölthető lesz a régebbi modellekre is. Mi több, a jövőben a Music Hub nem is kötődik sem az Androidhoz, sem a Samsunghoz, a gyártó bejelentése szerint egyéb okostelefonos platformokra (például iOS-re) és egyéb gyártók termékeire is elérhető lesz. De a szolgáltatás nem áll meg a telefonoknál, lesz Music Hub okostévékre és PC-re is, ez utóbbi böngészőn keresztül - de lesz kliens a multimédiás hűtőkhöz is.

A Music Hub első körben az európai piacon, pontosabban Németországban, Franciaországban, Spanyolországban, Olaszországban és az Egyesült Királyságban érhető el, 10 euró (vagy font) havidíjért cserébe. A Samsung láthatóan hatalmas tervekkel készül a szolgáltatás globális rajtjára, nem elégszik meg a sokadik zenész szereppel: "nem a szűk piaci réseket célozzuk" - mondta TJ Kang, a médiaszolgáltatásokért felelős Samsung-alelnök. "A legnagyobb katalógust akarjuk kínálni. Nagyobbak akarunk lenni mint az Apple."

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról