Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres
>> Itt idei utolsó App! esemény, 4 órás intenzív, gyakorlatorientált blokkokban iOS8, Swift, Android 5.0, Android Wear és Universal apps programozás. <<

Hajnal óta áll a Windows Azure

Gálffy Csaba, 2012. február 29. 14:22
Ez a cikk több évvel ezelőtt születetett, ezért előfordulhat, hogy a tartalma már elavult.
Frissebb anyagokat találhatsz a keresőnk segítségével:

Magyarországi idő szerint éjfél után leállt a Microsoft Azure felső kapacitásának jelentős része. Egyes alkalmazások továbbra is elérhetőek, több azonban nem. A rendszer kezelőfelülete teljesen elérhetetlenné vált. A Microsoft dolgozik a probléma megoldásán.

Hibás tanúsítvány miatt állt le a Microsoft Windows Azure platformszolgáltatás jelentős része, a kimaradás kiterjedéséről egyelőre nincs információ. Meg nem erősített információk szerint az Azure világszerte leállt, a probléma láthatóan az összes adatközpontot egyszerre érintette. Annak ellenére, hogy a Microsoft már a reggeli órákban ígérte a javítást, a rendszer továbbra is áll.

A Microsoft szerint a hibát éjjel 2:45 perckor észlelték, azóta (több mint 11 órája) dolgoznak annak elhárításán. A közzétett értesítések szerint az első problémákat a szolgáltatás menedzsmentfelülete produkálta, a tárolókkal, illetve a futó alkalmazásokkal nem volt gond. A reggel 5 órakor publikált értesítés szerint a hibát sikerült azonosítani, egy hibás tanúsítvány okozott fennakadást a rendszerben. Az első gyorsjavítás hét órára készült el, erre az időpontra már a szolgáltatások egy része problémákkal szembesült. A javítás tesztelése reggel 10 óráig tartott, 10:30-tól pedig fokozatosan elkezdték azt telepíteni, ezzel párhuzamosan pedig a rendszerek visszaállítását ígérte a Microsoft.

Az információk szerint egy hibás tanúsítvány a Service Management funkciót ütötte ki, az pedig magával ragadta a rendszer többi elemét is. Ez hibás szoftvertervezés eredménye, a moduloknak ugyanis működniük kellene a másik hibája esetén is. Rendkívül negatív képet mutat a szolgáltatásról a világméretű érintettség is, a hibának ugyanis a földrajzilag elkülönülő adatközpontokat is elért - ennek nem szabadna normális körülmények között bekövetkeznie.

A cikk írásakor a www azure.com és a windowsazure.com is állt, a windows.azure.com-on található menedzsmentfelület pedig továbbra sem érhető el. A probléma annyira súlyos, hogy az értesítési felület is leállt időközben, így a rendszer állapota sem követhető nyomon.

Az Azure korábban 2009-ben állt le ilyen hosszú időre, akkor 22 órán keresztül volt elérhetetlen a szolgáltatás. Jelentős különbség azonban, hogy akkor az Azure tesztfázisban üzemelt, jelenleg azonban már éles szolgáltatások futnak a felhős platformon.

Olvasónk szerint jelenleg ennyi látszik a leállásból:

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.
Egy kis türelmet kérünk, töltjük a kommenteket...

Új komment írásához be kell jelentkezned!

A Fórumos azonosítódat is használhatod.

Ha még nem vagy tagunk, regisztrálj! Csak 2 perc az egész.

Tipp #1: több formázási lehetőséged van, ha a Fórumban szólsz hozzá a témához!
Tipp #2: készítettünk egy gyűjtőoldalt, ahol az összes friss kommentet megtekintheted.