Szerző: Dojcsák Dániel

2012. január 30. 14:18

Jönnek a céges Timeline-oldalak

Február 29-én várhatóan elindulhatnak a céges márkaoldalak Timeline-verziói a Facebookon. A Business Insider információi szerint a debütálás a meghívásos alapon működő Facebook Marketing Konferencián lesz.

A Facebook ugyan tavaly kissé lelassult a Timeline bevezetésével, az ígéretekhez képest hónapokat csúszott a projekt, de mostanra már minden egyéni felhasználó számára elérhető a látványos időegyenes a megszokott profiloldal helyett. Sőt, hamarosan azok is a Timeline-nal szembesülnek majd, akiknek nem akaródzott váltani, a Timeline a beszoktatás után kötelező jellegű lesz.

A Timeline terítésében a következő logikus lépés természetesen az, hogy a vállalatok is megkapják az új felületet. A milliónyi Facebook-szakértő most bizonyára örül, hiszen 2012-re is bejött az új típusú tudás, amit a vállalatok nem tudnak még, de marketingszempontból fontos lehet. A legszembetűnőbb elem az eszköztárban az lesz, hogy minden vállalati oldal egy óriási, márkázott képet tesz majd fel a Timeline tetejére. Ez bizonyos esetekben figyelemfelkeltő lehet, de jól sikerült és nagyon kreatív megoldások mellett biztos találunk majd kisiklott próbálkozásokat is.

Kötelező

A felhasználók számára úgy adta el a Facebook a Timeline koncepciót, hogy ezzel egyes feltöltött kép, üzenet, link az életük egy-egy momentumát örökíti majd meg. A céges Timeline ha ugyanilyen elven akar működni, akkor az eddigi lineáris tartalomszolgáltatás mellett a Facebook oldalak üzemeltetőinek sokkal magasabb szintű szerkesztési elveket kell gyakorolniuk, nem csak előre, de “utólag is tervezni kell”. A Timeline ebben az esetben egy cégér lesz, ami fogyasztói szemmel egy olyan alapos információforrásnak számíthat rövid időn belül a vállalatok történetéről mint egy Wikipedia oldal.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Több hirdető egyelőre tudomást sem akar venni arról, hogy a Facebook ismét felforgatja a közösségi jelenlét alapjait, de néhány héten belül minden felhasználónál kötelező jelleggel megjelenik a Timeline, mindenki ismerni és használni fogja, ha tetszik, ha nem. A vállalatok számára azon felül, hogy a saját arculatukat is újra kell gondolni, az is kihívásként jelenik meg, hogyan jelenjenek meg a felhasználók saját Timeline felületén. Egyes webes startupok már most kiválóan beépülnek az idővonalba, de az újdonság még nem épült be túlzottan, nem látni még márkanevek által elnyomott profiloldalakat.

A Facebook képviselői azt nem cáfolták, hogy februárban elindul a céges Timeline, mindössze annyit sugalltak a nyilatkozatban, hogy a megjelenés és működés esetében is a konzisztencia, ami növeli a Facebook használatot és reményeik szerint hamarosan a céges oldalak is illeszkednek majd a Timeline-hoz. Egyelőre azonban nincsenek közölhető részletek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról