Szerző: Gálffy Csaba

2012. január 12. 16:53

Kikelt a Twitter a Google+ keresőintegrációja ellen

"Rossz nap ez az internet számára" - kommentálta a Twitter jogi igazgatója a Google döntését, miszerint a Google+ közösségi szolgáltatást integrálják a keresőbe. A Google szerint az integráció nyomán minden eddiginél személyesebb keresőtalálatok jeleníthetőek meg.

A Twitter jogi igazgatója, Alex MacGillivray személyesen is kikelt a Google döntése ellen, miszerint a bejelentkezett felhasználók számára összefonódik a kereső és a Google+ nevű közösségi szolgáltatás. MacGillivray szerint "Rossz nap ez az internet számára. Mint ex-Google alkalmazott, el tudom képzelni a [cégen belüli] tiltakozást, hogy a keresőt így eltorzítják".

"Aggódunk a Google változtatásai miatt"

A Twitter később vállalati sajtóközleményben is támadta az integrációt: "Gyakran a felhasználók többet akarnak tudni a világ történéseiről és a legújabb hírekről. A Twitter pontosan az ilyen valósidejű információk legfontosabb forrásává vált, ahogy több mint százmillió felhasználó napi 250 millió üzenetet küld naponta, gyakorlatilag minden témában. Ahogy újra és újra látható, a hírek először a Twitteren jelennek meg, és ennek folyományaként a Twitteren található felhasználói fiókok és üzenetek a gyakran a legrelevánsabb találatok" - áll a Twitter közleményében. "Aggódunk a Google változtatásai miatt, mert a felhasználók számára ezen információk megtalálása a jövőben sokkal nehezebb lesz. Úgy véljük, hogy ez rossz az embereknek, a kiadóknak, a hírügynökségeknek és a Twitter-felhasználóknak" -tette hozzá a mikroblog-szolgáltatás közleménye.

Mint arról beszámoltunk, a Google átjárhatóvá tette a keresőoldalt és a Google+ közösségi szolgáltatást. A bejelentkezett felhasználók számára a találatok között megjelennek a velük megosztott tartalmak (videók, képek, státuszüzenetek), valamint a kereső tud a kapcsolati hálónkról, így a találatok között a "körözött és körözni érdemes" felhasználók is megjelennek. Végül a találatok között megjelennek az adott keresési kifejezéshez relevánsnak számító felhasználók, őket innen csupán pár kattintás követni.

Toxikus vezetők szivárványa

Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

Toxikus vezetők szivárványa Az IT munkakörülményeket, a munkahelyi kultúrát alapjaiban határozzák meg a vezetők, főleg ha még toxikusak is.

A Google reakciója sem késlekedett. A keresőóriás szerint a Twitter saját döntéseként került ki a találati listából, miután nem újította meg a korábbi megállapodást a Google-lel. Ennek megfelelően a Twitter "nofollow-fal" mögé került, a linkeket a Google keresőrobotjai nem indexelik, az oldalak pedig nem jelennek meg a találatok között. Az egyedüli kivételt a felhasználók profiloldalai jelentik, ezeket a Google is "látja". A keresőóriás bejelentette, hogy az indexelő robot elé emelt műszaki falat tiszteletben tartják, a Twitteren megjelenő tartalmat nem indexelik.

Az új Microsoft

A Google fokozatosan egyre hasonlóbb helyzetbe evezi magát, mint a Microsoft a 90-es évek közepén. Míg a Microsoft az operációs rendszerek között, a Google az internetes keresésben szerzett vitathatatlan és időben tartós dominanciát, azonban ezen kívül mindkét cég csak nagy nehézségekkel tudta/tudja megvetni a lábát. A természetes lépésnek a szoftverek (Microsoft esetében), online szolgáltatások (Google esetében) integrációja tűnik a domináns termékbe - a keresőbe, illetve a Windowsba.

Érdekes módon még a két cég védekezése is hasonló: a Microsoft annak idején azt mondta, hogy a mellékelt szoftver csupán kiterjeszti az operációs rendszer funkcionalitását, ami a felhasználók javát szolgálja. A Google hasonlóképp indokolta meg a Google+ integrációját, hogy azok a kereső szerves részét képezik, értelmetlen azokat külön termékként felfogni. Ezt a védekezést hozta fel a keresőóriás a lokációs találatok integrációja esetében is.

A Google jelenleg sokadik szereplő a közösségi szolgáltatások területén, a Facebook népszerűségben, a Twitter pedig valósidejűségben és a véleményvezérek koncentrációjában előzi meg. A nemrég indult Google+ közösségi szolgáltatás a vállalat válasza erre, a saját megoldás felfuttatásához azonban szükség lesz a többi online megoldás aktív segítségére is. Ennek megfelelően ma már a Google Readertől a Gmailig minden szolgáltatásnak valamilyen szinten része a Google+ - a sorba immár a kereső is beletartozik.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról