Szerző: Dojcsák Dániel

2011. január 27. 14:57

Önkiszolgáló hirdetési rendszer indul Twitteren

A Twitter egy önkiszolgáló hirdetési platformot tesztel, egyelőre néhány kiválasztott ügyfelével - írja a MediaPost. Az elmúlt hónapok fejlesztései után már biztosan lehet állítani: a Twitter üzletileg is pályára állt.

Az önkiszolgáló platformon keresztül a közeljövőben a Twitter két népszerűnek mondható hirdetési formátumát lehet majd elérni. A Promoted Tweets és a Promoted Accounts eszközök célja egyaránt a követők számának a növelése, ami a vállalati profilok számára kritikusan fontos, s természetes módszerekkel gyors, organikus növekedést elég nehéz elérni. Ugyanúgy, ahogy a Facebook- oldalak esetében, a professzionális környezetben a kreativitás mellett pénz kérdése is, hogy egy-egy profil mekkora bázist épít fel.

Az egyre növekvő ügyfélszám miatt a Twitter nehezen tudná ezeket az igényeket manuálisan kiszolgálni, ha pedig valóban ipari mennyiségben szeretné eladni ezeket a lehetőségeket, akkor szükségszerű egy önkiszolgáló felület létrehozása, ahogyan az a Google AdWords vagy a Facebook-hirdetések esetén is működik. A jelenleg bétában lévő rendszerhez eleinte meghívásos alapon csatlakozhatnak ügyfelek, de amíg a tesztelés folyik, minden hirdetőnek legalább három hónapos időszakra el kell köteleznie magát, hogy a tesztekből a megfelelő konzekvenciákat le lehessen vonni.

Inkább a keresőhirdetési piac a modell

A reklámokat kulcszavakra, érdeklődési körökre is lehet célozni, ami leginkább azt sugallja, hogy a Twitter a keresőhirdetési piachoz hasonló termékekben és metodikában gondolkodik. A keresőhirdetések azért működnek nagyon jó konverziós arányokkal, mert feltételezhető, hogy amennyiben valaki egy mosógépre keres vagy egy utazási célpontra, akkor mosógépet akar vásárolni vagy el akar utazni valahová. Sokan úgy gondolják, hogy ugyanez a módszertan működik a Twitteren is, csak ott egy komplexebb kontextust kell figyelni és elemezni.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Jelenleg a legtöbb twitteres hirdetés (Magyarországon ebből nem túl sokat látunk, ennek kultúrája inkább az Egyesült Államokban van, ahol felhasználói bázis is van a szolgáltatás mögött) márkahirdetés, illetve imázskampány, amiknél nem elvárás, hogy direkt konverziót hozzanak, nem ösztönöz közvetlenül vásárlásra. Az önkiszolgáló hirdetési rendszer révén viszont a nagy költők mellett megjelenhetnek a kisebb cégek, illetve a kisebb kampányok is, amik már konkrét vásárlásra hívást tartalmaznak majd.

A várakozások szerint idén a Twitter bevételei már meghaladják a 250 millió dollárt, s ennek a becslésnek az alapja éppen ez az önkiszolgáló hirdetési platform. Valószínűleg nem véletlen, hogy az elmúlt napokban történt befektetések alapján a Twitter becsült értéke mára már meghaladta a 4 milliárd dollárt. Ezek az üzleti becslések előre vetítik, hogy a hirdetési rendszer már akár idén jelentős fejlődésen megy át, s volumenben és akár a formátumok számában is látványos fejlődés mehet végbe.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról