Szerző: Koi Tamás

2010. augusztus 4. 16:02

Ingyenes telefonálás Facebook-felhasználóknak

A külső fejlesztők munkája révén újabb funkcióval gazdagodik a világ legnépszerűbb közösségi szolgáltatásának repertoárja: A Facebook-felhasználók mostantól egy mobil VoIP-kliens segítségével ingyen beszélhetnek egymással.

A Facebook alkalmazáshátterére épülő, ingyenes beszélgetést lehetővé tevő programot, a Vonage Mobile for Facebookot egy külső cég fejlesztette a közösségi oldal felhasználó számára. Az ingyenesen letölthető mobil alkalmazás egyelőre meglehetősen kezdetleges funkciókkal rendelkezik, a díjmentes mobilhívás lehetősége azonban várhatóan így is felhasználók milliót csábítja majd arra, hogy kipróbálják a klienst.

A program első változata iPhone és Android platformokra érhető el, emellett olyan készülékekkel is használható, melyeket egyáltalán nem telefonálásra terveztek. Így például a Vonage Mobile for Facebook segítségével akár egy iPod touch segítségével is felhívható az ismerős, más kérdés, hogy a lejátszó a bejövő hívásokat nem támogatja. A fejlesztők hetek múlva elkészülnek a program iPadekre optimalizált változatával is.

A VoIP-alkalmazás 3G-s és WLAN-kapcsolaton keresztül egyaránt működik, és bár a jelenlegi verzióval csak azokat a Facebook-ismerősöket lehet felhívni, akik szintén letöltötték mobiljukra a klienst, később a tervek szerint hagyományos mobilszámokat is lehet majd tárcsázni vele. A további tervek közt szerepel az SMS-küldés és az azonnali üzenetküldés lehetősége.

A program használata a kényelmes felhasználói felület és az ingyenes beszélgetések lehetősége mellett biztonsági aggályokat is felvet - hívja fel a figyelmet a Guardian. A Vonage Mobile for Facebook jelenlegi formájában nem támogatja ugyanis a hívásszűrést, vagyis ha valaki telepíti a programot, akkor azzal az összes olyan ismerőse számára automatikusan elérhetővé válik, akik szintén használják az alkalmazást.

A hasonló, ingyenes VoIP-alkalmazások, így elsősorban a Skype jelentős összegeket húznak ki a mobilszolgáltatók zsebéből azzal, hogy verhetetlen percdíjakat ígérnek az ügyfeleknek, ugyanakkor ösztönzi is a mobilnet-használatot - hiszen a program részben a 3G-s hálózatokat használja a kommunikációra. Michael Tempora, a Vonage igazgatóhelyettese éppen erre hivatkozva nyilatkozta a brit lapnak, hogy a szolgáltatóknak alapvetően érdekük, hogy ezek az alkalmazások szélesebb körben is elterjedjenek.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról