Szerző: Koi Tamás

2010. január 29. 10:30

Viszlát Antenna Digital, Hello HD!

Január végén megállapodás született arról, hogy a piacon eddig kizárólag műholdas szolgáltatással jelen lévő Hello HD Kft. március 1-től átveszi az Antenna Hungária mikrohullámú szolgáltatásának előfizetői bázisát.

Az Antenna Hungária által az előfizetőknek eljuttatott tájékoztató szerint a tranzakció semmilyen változást nem hoz majd a szolgáltatás minőségében és árában, a cég az előfizetői szerződésekhez kapcsolódó valamennyi jogát és kötelezettségét átruházza a Hello HD-re. Az ügyfelekhez kihelyezett eszközök (beltéri egységek és előfizetői kártyák) március 1-től szintén az új tulajdonoshoz kerülnek, a szolgáltatás pedig - eleinte legalábbis - Antenna Digital néven működik majd tovább. A tranzakicó pénzügyi részleteit nem hozták nyilvánosságra felek.

Az Antenna Digital az Antenna Hungária által 2005 végén elindított, Budapest és környékén elérhető lakossági digitális műsorelosztó szolgáltatás, mely több mint 37 ezer előfizetővel rendelkezik. Az AntennaMikro szolgáltatásból kinőtt rendszer a korábbi, analóg műsorterjesztési módhoz képest jelentős előrelépést hozott mind a kép- mind pedig a hangminőség tekintetében. A rendszernek így éppúgy része a digitális műsorújság, mint a legtöbb digitális szolgáltatásnak, emellett a 14 programcsomag csaknem száz csatornája közt HD-s tartalmak is találhatók.

Szabó Péter, a Hello HD Kft. ügyvezetője lapunknak elmondta, hogy cége célja a tranzakcióval az ország legszínvonalasabb tévészolgáltatásának létrehozása, valamint a dinamikus ügyfélszám-növekedés elérése volt. A cégvezető hozzátette, a Hello HD partnerein keresztül a tévészolgáltatások mellett internetszolgáltatást is kíván majd nyújtani ügyfeleinek. Az Antenna Digital ügyfélbázisának átvételéről a múlt év első felében kezdődtek a tárgyalások.

A Hello HD digitális televíziós szolgáltatás kínálja Magyarországon jelenleg a legtöbb nagyfelbontású, HD tévéműsort (12 HD csatorna). A cég az Antenna Digital ügyfelek megszerzésével a vezeték nélküli műsorterjesztési szolgáltatások piacán valamivel több mint öt százalék feletti részesedést szerezhet. A Nemzeti Hírközlési Hatóság legutóbbi gyorsjelentése szerint az Antenna Digital szolgáltatás ügyfélbázisa novemberben a piac 4,7 százalékát tette ki, míg a Hello HD 0,5 százalékos piacrészesedéssel bírt.

A Hello HD műholdas szolgáltatás 2008. májusában jelent meg hazánkban, akkor a kifejezetten prémium tévészolgáltatásra vágyó ügyfeleket célozva. A kezdeti választékban ennek ellenére eleinte csupán hét HD-s tévécsatorna szerepelt, ez azonban így is több volt annál, mint amit akkor a konkurencia kínált ügyfeleinek.

A cég egy évvel később indította el \"fapados\" szolgáltatását, az Olcsó TV!-t, mely hűségnyilatkozat nélkül, 14 ezer forintos éves előfizetési díj fejében kínál 14 csatornát (ezekből négyet HD-ben). A rendszer \"szereld magad\" jelleggel működik, vagyis az előfizetői végberendezésbe illeszthető kódkártyát értékesíti a vállalat, azaz az adás vételéhez meglévő antennarendszer, valamint beltéri egység, vagy beltéri egységgel ellátott televíziókészülék szükséges.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról