Szerző: Dojcsák Dániel

2009. szeptember 3. 09:24

Bemutatták az első Windows Mobile 6.5-ös telefont

Ahogy várható volt, a HTC a berlini IFA elejére időzítette új okostelefonjának a Touch 2-nek a bejelentését. A korábban Mega kódnéven futó készülék a világ első Windows Mobile 6.5-tel érkező telefonja.

A Touch 2 önmagában, hardveresen is fejlődést jelent, ha azt nézzük, hogy középkategóriás okostelefonról beszélünk, az igazi újdonság viszont az operációs rendszer, ami az ígéretek szerint sokkal kényelmesebb, felhasználóbarátabb lesz, mint a Microsoft eddigi megoldásai. A csak tizedes értéket előre lépő verzió jóval inkább lesz használható ujjal érintve, szemben a leginkább csak a stylusszal vezérelhető Windows Mobile 6.1, 6.0 vagy még előbbi verziókkal.

A böngésző is lecserélődik a korábbi Operáról, az Internet Explorer mobil változatára, a HTC saját kezelőfelülete, a TouchFLO viszont megmarad, ami jó biztosíték arra az esetre, ha a Windows Mobile 6.5 shell mégsem olyan jó, mint azt beharangozták. A TouchFLO láthatatlanná teszi a főmenü, híváskezelés, üzenetküldés, internetezés és médialejátszás során a Windows felületet, lecserélve az alapváltozatokat sokkal barátságosabb, egyszerűbb és szebb kivitelre.

\"\"

A Touch 2 hardvere a legutóbbi kedvenc Touch Diamond 2-höz képest némileg visszalépés, ugyanis csak egy 2,8 hüvelykes, 320x240 felbontású érintőképernyőt kapnak a vásárlók, amit a 3,2 megapixeles kamera, a GPS és a Wi-Fi egészít ki. Szerencsére viszont itt is rákerült a készülékre a 3,5 milliméteres jack csatlakozó a fülhallgatókhoz.

A bemutatón ugyan már most túl lesz a gyártó, de a boltok polcaira, logikusan, csak a Windows Mobile 6.5 hivatalos debütálásakor, azaz októberben kerülhet a Touch 2, elsőként az ázsiai és az európai piacokon, később Észak-Amerikában is. Addigra a Microsoft bemutatja végre az alkalmazás piacterét is, emiatt viszont a Touch2 hiába lesz rivaldafényben, mindenki inkább a szoftver miatt fog rá figyelni. Ez persze nem biztos, hogy baj egy olyan készüléknek, amivel már nem a professzionális, hanem inkább a hétköznapi felhasználókat próbálja magához édesgetni a gyártó.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról