Szerző: Koi Tamás

2008. október 28. 13:20

Megkezdte a VAIO noteszgépek hazai forgalmazását a Sony

A Sony októbertől több régiós országban -- köztük Magyarországon is -- elindítja a VAIO márkájú noteszgépek forgalmazását, a prémiumkategóriás multimédiás és üzleti konfigurációkhoz így végre teljes magyar nyelvű lokalizációval és terméktámogatással kerülnek a boltokba. A Sony bevallottan életmódtermékeknek, nem a nagy tömegeknek szánja a VAIO notebookokat, a legolcsóbb típus ára ennek megfelelően csaknem negyedmillió forintról indul.

[HWSW] A Sony októbertől több régiós országban -- köztük Magyarországon is -- elindítja a VAIO márkájú noteszgépek forgalmazását, a prémiumkategóriás multimédiás és üzleti konfigurációkhoz így végre teljes magyar nyelvű lokalizációval és terméktámogatással kerülnek a boltokba. A Sony bevallottan életmódtermékeknek, nem a nagy tömegeknek szánja a VAIO notebookokat, a legolcsóbb típus ára ennek megfelelően csaknem negyedmillió forintról indul.

Lokalizált változatban

Mostantól nem csak a kisebb forgalmazócégek EU-s importja és magánimport útján kerülhetnek forgalomba Magyarországon a Sony VAIO noteszgépei: október közepén az anyacég hazai képviselete is megkezdte a nagyobb nyugat-európai piacokon egyébként már tíz éve kapható széria egyes tagjainak árusítását. Ez amellett, hogy a márka mostantól hangsúlyosabb jelenléttel képviselteti magát a szaküzletekben, áruházakban, a felhasználó szempontjából elsősorban azzal a kézzelfogható előnnyel is jár, hogy a Sony notebookokat teljes magyar lokalizációval vásárolhatja meg, azaz a gépek magyar klaviatúrát és magyar nyelvű operációs rendszert kapnak.

A VAIO noteszgépek bevezetése a kezdeti időszakban a piaci igények pontosabb felmérését is szolgálja -- mondta el lapunknak Lovász Tamás, a Sony régiós marketingmenedzsere. A cég ennek megfelelően óvatos termékbevezetési stratégiát követ: egyelőre mindössze négy modellt árul a magyar boltokban, a választékot pedig igény szerint bővíti a későbbiekben. Lovász a HWSW-nek elmondta, hogy a Sony szokásához híven a régió több országában egyszerre vezette be a márkanevet, így a Sony hazánkkal egy időben Bulgáriában és Szlovákiában is megkezdte a VAIO noteszgépek árusítását (a cég eddig Lengyelországban, Csehországban és Romániában volt jelen notebookjaival).

Tesztelik a piacot

A teljes termékcsaládból elsőként két multimédiás otthoni szórakoztatócentrum (VAIO FW sorozat) kerül forgalomba: a 16,4 hüvelykes, szuper-szélesvásznú kijelzővel rendelkező modellekbe erős processzor, grafikus motor és Blu-ray meghajtó is kerül. Szintén kapható magyar lokalizációval VAIO Z-sorozat egyik tagja, mely a teljesítményt és mobilitást igyekszik kompromisszumok nélkül ötvözni: a 13,3 hüvelykes, WXGA++ (1600x900 pixeles) felbontású kijelzővel ellátott gép tömege mindössze 1,49 kilogramm, különlegessége továbbá a működés közben is átkapcsolható grafikusmotor, a felhasználó így választhat, hogy a gyorsabb háromdimenziós megjelenítést biztosító GeForce 9300M GS grafikus processzort, vagy az Intel lapkakészletbe integrált lassabb, de energiatakarékosabb vezérlőt választja.

Sony VAIO TT
VAIO TT: az ultrahordozható üzleti gép

A Sony a fentieken kívül bevezeti a VAIO TT-sorozat egy lokalizált konfigurációját a magyar piacra: az ultrahordozható üzleti gép tömege mindössze 1,3 kilogramm optikai meghajtóval együtt, az akkumulátoros üzemidő pedig legalább hét óra a Sony szerint. A Sony Magyarországon forgalomba kerülő új noteszgépei kivétel nélkül az Intel Centrino 2 mobiltechnológiájára építenek.

Nem akarnak dömpinget

A lokalizált VAIO notebookokat egyelőre három értékesítési csatornán lehet beszerezni -- nyilatkozta a HWSW kérdésére Németh Csongor, a Sony Hungária Kft. kereskedelmi igazgatója: a gépeket a laptop.hu bolthálózat, a Sony saját bolthálózata és a Media Markt - Saturn áruházak forgalmazzák. Németh lapunk kérdésére elmondta, hogy a meghibásodott VAIO notebookokat a más országokban már bevezetett protokollnak megfelelően futárral szállítják el a vásárlótól a németországi szervizközpontba, a javítás pedig szállítással együtt a legritkább esetben vesz igénybe több időt 7-10 munkanapnál.

Németh újságírói kérdésre elmondta, hogy a Sonynak egyelőre nincsenek túlzottan ambiciózus tervei az eladási volument tekintve: a cég 2009-ben a magyar noteszgéppiac 5-10 százalékát kívánja megszerezni magának.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról