:

Szerző: Bizó Dániel

2008. április 11. 11:59

A Yahoo! és a Microsoft is szövetségeseket keres a felvásárlási huzavonában

[Wall Street Journal/HWSW] Az America Online (AOL) tulajdonosával, a Time Warnerrel, és a Google-lel egyaránt kokettál a Yahoo!, hogy elkerülhesse a Microsoft ölelő karjait, de legalábbis egy magasabb árat kényszerítsen ki. A Time Warner és a Yahoo! közel állnak ahhoz, hogy megállapodást kössenek online tevékenységük egyesítésére, miközben a Microsoft a News Corppal igyekszik megegyezésre jutni egy közös licitálás érdekében, írja a Wall Street Journal. Egy további sakklépésként a Yahoo! szerdán közölte, jövő héttől teszteli a Google AdSense szolgáltatását.

[Wall Street Journal/HWSW] Az America Online (AOL) tulajdonosával, a Time Warnerrel, és a Google-lel egyaránt kokettál a Yahoo!, hogy elkerülhesse a Microsoft ölelő karjait, de legalábbis egy magasabb árat kényszerítsen ki. A Time Warner és a Yahoo! közel állnak ahhoz, hogy megállapodást kössenek online tevékenységük egyesítésére, miközben a Microsoft a News Corppal igyekszik megegyezésre jutni egy közös licitálás érdekében, írja a Wall Street Journal. Egy további sakklépésként a Yahoo! szerdán közölte, jövő héttől teszteli a Google AdSense szolgáltatását.

A Time Warner és a Yahoo! egy olyan megállapodáson dolgoznak a Wall Street Journal értesülései szerint, mely beolvasztaná az AOL-t a Yahooba, valamint ezen túlmenően egy készpénzinjekcióban is részesülne a Time Warner részéről a kombinált szervezet, amit részben a Microsoft által ajánlott ár feletti részvény-visszavásárlásra fordítanának, ezzel növelve a befektetői értéket. Egy további húzásként a Yahoo! a Google AdSense hirdetési rendszerét kezdi el tesztelni jövő héten, mely elemzők szerint sokkal hatékonyabb, mint a Yahoo! saját rendszere -- látogatónként több bevételt generál.

A Microsoft sem tétlenkedik ez idő alatt. A redmondiak a Wall Street Journal forrásai alapján a News Corporationnel, a világ legnagyobb médiakonglomerátumával folytatnak párbeszédet, hogy egy közös ajánlattal lépjenek elő a Yahoo! megszerzése érdekében. A News Corp. a világ legnagyobb közösségi portáljának, a MySpace-nek a tulajdonosa, de számos internetes szolgáltatóban érdekelt ezen felül (pl. IGN). Az érintettek és elemzők szerint ugyanakkor egy háromoldalú integráció tovább fokozná egy egyébként sem elhanyagolható rizikót, amit a három szervezet tevékenységének, kultúrájának és informatikai rendszereinek egyesítése jelentene.

Amennyiben a Yahoonak sikerül is megállapodásra jutni az AOL beolvasztásáról, amiért cserébe a Time Warner 20 százalékos részesedést szerezne a vállalatban, még mindig meg kellene győznie részvényeseit, hogy jobban járnak, mintha elfogadnák a Microsoft gyors pénzszerzést ígérő ajánlatát. Ebben segíthet egy Google-lel kötött megállapodás is, ugyanakkor ez versenyjogi szempontból kétséges opció az online reklámpiac túlzott koncentrálódása miatt. Befektetői vélemények szerint a Yahoo! erőfeszítései ellenére továbbra is a Microsoft a legesélyesebb befutó. A Yahoo! részvényeinek 74 százaléka intézményi befektetők kezében van.

A Microsoft február elsején tett 44,6 milliárd dolláros felvásárlási ajánlatot a Yahoora, ami 62 százalékos árprémiumot jelentett az előző napi tőzsdei záráshoz képest. A szoftveróriás ezzel szakított korábbi akvizíciós stratégiájával, mely tartózkodott a nagyméretű vállalatok bekebelezésétől annak kockázatai miatt, ami jól jelzi a Google elleni küzdelem eredménytelenségét és Redmond elszántságát. A Yahoo! igazgatótanácsa azonban visszautasította az ajánlatot, arra hivatkozva, hogy az jelentősen alulértékeli a vállalatot. Az azóta eltelt több mint két hónapban a vállalat vezetősége alternatívákat keres befektetőinek, hogy elkerülje a Microsoft ölelését, ezt megelégelve azonban Steve Ballmer néhány napja fenyegető hangvételű nyílt levelet küldött az igazgatótancsának, ellenséges felvásárlást helyezve kilátásba, amennyiben három héten belül nem kötnek megállapodást.

Milyen technológiai és munkaerőpiaci hatások érhetik a backendes szakmát? Május 8-án végre elindul az idei kraftie! meetup-sorozat is (helyszíni vagy online részvétellel).

a címlapról

Hirdetés

Security témákkal folyatódik az AWS hazai online meetup-sorozata!

2024. április 25. 08:14

A sorozat május 28-i, harmadik állomásán az AWS-ben biztonsági megoldásait vesszük nagyító alá. Átnézzük a teljes AWS security portfóliót a konténerbiztonságtól a gépi tanulásos alkalmazások védelmén át, egészen az incidenskezelésig.