Szerző: Bodnár Ádám

2001. május 30. 12:00

Az ATi TRUFORM technológia részletesebb és finomabb modelleket ígér

Az ATi tegnap jelentette be hardveres N-Patchelési technológiáját, amelyet a hagzatos TRUFORM névvel illetett. Az eljárás segítségével részletesebb modellek hozhatók létre.

Az N-Patchelést (Normal Patch) mind a DirectX 8, mind az OpenGL támogatja. Az eljárás lényegében a három dimenziós objektumokat alkotó háromszögeket az oldalak osztásával több kisebb háromszögre bontja fel.

Az eredeti objektumot alkotó háromszög csúcspontjainak normálisa az adot csúcspontban találkozó háromszögek normálisainak eredője. Ez alapján megállapítható, hogy az a háromszög egy ív része volt-e, és ha igen, az ív hogyan görbült.

Az N-Patchelés után létrehozott új háromszögeket ezen ív mentén már térben rendezi a videochip, ezzel részletesebb és finomabb objektumot hozva létre.

A technológia semmilyen fejlesztői támogatást nem igényel, és nagy előnye, hogy a régebbi programok is kihasználhatják az előnyeit. Az ATi egyébként már régebben készített egy 3D Studio Max plugint, amely segítségével megnézhető, hogyan festenek majd az objektumok N-Patchelés után.

A TRUFORM-ot az ATi ősszel megjelenő Radeon 2 videokártyája is támogatja majd.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról