Szerző: Vörös Péter

2001. február 21. 07:23

Az autónavigációs rendszerek globális forgalma idén várhatóan 30,7%-kal fog nőni

[AsiaBizTech] A Nikkei Market Access piackutató cég felmérése szerint az autónavigációs rendszerek forgalma 2000-ben 42,6%-kal 2,7 millió darabra nőtt, 2001-ben pedig további 30,7%-os növekedés várható, így az év végére 3,53 millió ilyen egység lesz üzemben világszerte. Az európai szállítások aránya a globális forgalom 36%-ka, szemben az 1999-ben elért 24%-ról: az öreg kontinensen 980 ezer ilyen készülék kelt el, ami 116%-os növekedést jelent 1999-hez képest.

Japánban 1,03 millió autónavigációs rendszert adtak el az autógyárak, ami 40,7%-os növekedés 1999-hez képest. A fogyasztói piacon eladott készülékek száma mindössze 1%-kal nőtt. Az összes eladások száma 1,72 millió db volt, ez 19,4%-os növekedést jelent.

A gyártók közül első helyen állt a Toyota, amelyik 498 ezer autót adott el autónavigációs rendszerrel, ez 41,1%-os növekedés 2000-hez képest. A második helyen a Honda állt 122 ezer autóval, míg a harmadik hely a Nissan-é lett 108 ezerrel.

Az éves eladások részletes előrejelzése diagram formában így fest:


a címlapról