Szerző: Koi Tamás

2025. február 4. 09:34

A Birodalom visszavág: Kína nekimegy a Google-nek

Kedden válaszlépéseket jelentett be Kína a Trump-adminisztráció importvámjaira, mely számos amerikai céget és termékkört érint. A jórészt védővámokat tartalmazó csomag részeként a helyi versenyhatóság is aktivizálta magát és vizsgálatot indított a Google vélelmezett trösztellenes tevékenysége miatt.

Nem nézi ölbe tett kézzel Kína, hogy a Trump-adminisztráció általános, 10%-os védővámot hozott létre a hét elején az ázsiai országból importált termékekre vonatkozóan - alig pár perccel az új amerikai vámszabályok hatályba lépését követően a pártállam több, amerikai cégekre és termékekre fókuszáló intézkedéscsomagot - jórészt szintén védővámokat - jelentett be. Az intézkedéscsomag járulékos vesztese a Google lehet.

A keddi intézkedések részeként Kína február 10-től 15%-os vámot vetett ki az amerikai szén- és cseppfolyósított földgáz importjára, illetve 10%-kal megemelte az amerikai nyersolaj vámtarifáját, illetve importvámot vetett ki egyes amerikai gépjárművekre és mezőgazdasági gépekre. Az energiahordozókat érintő változások mellett a kínai kereskedelmi minisztérium két amerikai óriáscéget is a "megbízhatatlan entitások" közé sorolt, az egyik a Calvin Klein és Tommy Hilfiger márkák tulajdonosa, a PVH, a másik pedig az Illumina nevű biotechnológiai cég.

google_china_police

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Ezek a társaságok a kínaiak vádja szerint számos diszkriminatív intézkedést hoztak korábban kínai vállalatokkal szemben, mellyel komoly károkat okoztak egyes, kapcsolódó iparági szereplőknek.

Az intézkedéscsomag a technológiai szektorra is kiterjed, itt a Google-t vette célkeresztbe a kínai pártállam. A helyi versenyhatóság, az Állami Piacszabályozási Hivatal kedden bejelentette, hogy vizsgálatot indít a Google ellen az ország versenytörvényeinek megsértése miatt.

Az erről szóló bejelentés semmiféle konkrétumot nem tartalmaz azzal kapcsolatban, hogy pontosan milyen kifogásolt tevékenységről lehet szó, a Google ugyanakkor 2010 óta lényegében semmilyen termékével nincs jelen Kínában, a cég kizárólag az online hirdetési piacon számít tényezőnek.

A Google online hirdetési piacon végzett potenciálisan versenytorzító tevékenységével, illetve hirdetéskiszolgáló rendszerével kapcsolatban Kína mellett az Egyesült Államokban és Európában is zajlanak versenyjogi vizsgálatok.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról