Szerző: Dömös Zsuzsanna

2023. január 24. 13:21

Kültéri 3D-s térképszolgáltatást vásárolt fel a Strava

Fontos fogásra tett szert a felvásárlásokban nem igazán utazó Strava, az idén már a kültéri sportokra fókuszáló Fatmap platform adatait is magába olvasztja.

A több mint 100 milliós felhasználói bázissal rendelkező Strava aktivitáskövető és közösségi platform felvásárolta az európai Fatmap nevű céget, ami nagyfelbontású 3D-s kültéri globális térképet épít. Az ügylet részleteit a felek nem hozták nyilvánosságra, így a vételár sem ismert. A 2009-ben alapított Strava pár év alatt az egyik legmeghatározóbb aktivitáskövető szolgáltatássá nőtte ki magát, különösen népszerűvé a futók és a kerékpárosok körében vált útvonaltervező és edzésrögzítő funkciói miatt. A cég egyre bátrabban nyit a túrázók felé is, tavaly pedig újabb útvonaltervezési lehetőségeket tett elérhetővé a terepfutók és mountain bike-osok számára.

A Fatmap egy évtizede indult eredetileg hegyi sportok támogatásának céljából, a platform azonban az utóbbi évek során rengeteget fejlődött a különféle műhold- és repülőgépgyártó partnereknek köszönhetően, minden korábbinál több részletet sikerült beépítenie, többek közt csúcsokat, folyókat, hágókat, ösvényeket, kunyhókat is megjelenít, melyek a hegyvidéki terepre merészkedők számára rendkívül hasznosak.

strava_fatmap_mockup

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az 1,6 millió regisztrált felhasználóval bíró Fatmap évi 30 dolláros előfizetési díj fejében olyan extra funkciókat nyújt, mint a letölthető térképek és az alkalmazáson belül útvonaltervezés. Míg a meghatározó térképszolgáltatásokat elsődlegesen azzal a céllal hozták létre, hogy megkönnyítsék az utcákon és a városokban történő navigációt, a Fatmap a kültéri sportokra fókuszál,

A Strava célja a felvásárlással, hogy magába integrálja a Fatmap platformját, ami előreláthatóan egy hosszabb távon megvalósuló, erőforrás-igényes folyamat lesz. A cég ezért azon dolgozik, hogy rövidtávon először az egyszeri bejelentkezési integrációt tegye elérhetővé, ezáltal az előfizetők elsőként férhetnének hozzá a Fatmap teljes funkciókészletéhez, miután bejelentkeztek a Fatmap alkalmazásba a Strava-fiókjuk adataival, a szorosabb integráció az idei év közepétől várható.

A felvásárlás egy komolyabb része a Strava azon stratégiájának, hogy a szabadtéri sportok legtöbb részterületén átfogó szolgáltatást nyújthasson az aktív életet élők számára – közölte a vezérigazgató és társalapító Michael Horvath az üzlet apropóján. A Strava és a Fatmap egyelőre külön termékekként léteznek tovább, a Strava a jövőben dönt arról, hogy a műszaki integráció megvalósulása után ez így is marad-e.

A Strava indulása óta több mint 150 millió dollárnyi támogatást kapott neves Szilícium-völgyi befektetőktől, de 14 éves fennállása alatt nem volt rá túlságosan jellemző más cégek akvirálása. Tavaly májusban megvásárolták a Recover Athletics sérülésprevenciós alkalmazást, a TechCrunch információ szerint 2021-ben pedig a Prokit online sportolói közösséget is, amiről hivatalos bejelentést eddig nem tett a Strava. A Fatmap által fejlesztett és szabadalmaztatott 3D-térképező technológia replikálása nyilvánvalóan rengeteg erőforrást igényelt volna a Strava számára, így az azonnali felvásárlás logikusabb opciónak tűnt.

a címlapról