Szerző: Koi Tamás

2022. augusztus 15. 13:57

Évekkel ezelőtt majdnem reklámmentes lett a Facebook

Noha a Meta és az Apple mindenkori viszonya ma tűnik a legfeszültebbnek, ez nem volt mindig így, sőt, egy időben a két cég egészen erős partneri megállapodásokról tárgyalt.

Az Apple és a Meta között ma már korántsem olyan jó a viszony, mint évekkel ezelőtt, noha a két cég még csak nem is feltétlenül számít egymás konkurensének az IT-szegmensben. A The Wall Street Journal riportja szerint az Apple hosszú évekkel ezelőtt arról próbálta meggyőzni a Metát, illetve akkor még csak Facebookot, hogy az App Store-on keresztül jelentős többletbevételhez juthatna bizonyos "ötletek" vagy értéknövelt szolgáltatások megvalósítása által.

A lap informátorai szerint az Apple akkor egy "mindenki számára előnyös" üzleti modell bevezetésére próbálta rávenni a Facebookot - ez lett volna a Facebook-előfizetés, melynek segítségével reklámmentesen lehetett volna használni a közösségi oldal szolgáltatásait. Az Apple számára ez a modell komoly bevétellel kecsegtethetett volna, hiszen az iOS-es előfizetések után az App Store üzleti feltételei szerint jutalék illethette volna meg.

facebook_ad

En ensom person ler ikke lett. (x)

Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

En ensom person ler ikke lett. (x) Ibsent csak eredetiben norvégul, de azért pythonban is vannak irodalmi magasságok. Nézd meg Felméri Péter nyelvi tudatformálását, és minden megvilágosodik!

Az Apple egy időben azt is megpróbálta elérni, hogy a jutalékrendszert a Facebook applikációban indított, illetve vásárolt hirdetésekre is ki lehessen terjeszteni - elsősorban a legegyszerűbb, pár kattintással elindítható bejegyzés kiemelés kapcsán érvelt úgy a cupertinói cég, hogy azok valójában alkalmazáson belüli vásárlások, végül azonban a Facebook viszonylag könnyedén lesöpörte az asztalról ezt az érvet.

A fentiekkel kapcsolatos tárgyalások 2016 és 2018 között zajlottak, a riport szerint egy ponton 2018-ban még annak a lehetősége is felmerült, hogy a Facebook teljesen leszámol a követőkódokkal, ám ezt állítólag végül személyesen maga Mark Zuckerberg torpedózta meg.

Végül éppen ezeknek a követőkódoknak a használatát nehezítette meg jelentős mértékben az Apple tavaly az iOS operációs rendszer 14.5-ös verziójának kiadásakor, mely a felhasználók privát szférájának fokozott védelme érdekében alapértelmezetten megtiltja az alkalmazások számára a követőkódok elhelyezését.

Október végén 8 alkalmas, 24 órás, online képzéseket indítunk, melyekre most early bird kedvezménnyel jelentkezhetsz. A képzések utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról

roller coaster

3

Profit-hullámvasúton a Samsung

2022. október 6. 14:39

A dél-koreai multit elérte válság szele, három év óta először csökkenhet a cég profitja.