Szerző: Asztalos Olivér

2021. október 15. 10:59

Az iPhone-ok termelik a piac nyereségének háromnegyedét

Továbbra is óriási nyereséget termelnek az iPhone-ok, melynek hála a komplett piac profitjának mintegy 75 százaléka landol az Apple kasszájában.

Az okostelefonos piac második negyedéves (üzemi) nyereségének eloszlását vette górcső alá friss elemzésében a Counterpoint Research. A számok szerint bár a leszállított darabszámot tekintve csupán a piac 13 százalékát birtokolja, a nyereséget tekintve azonban továbbra is utcahosszal vezet. A cupertinói vállalat ugyanis a komplett piac forgalmának 40, nyereségének mintegy 75 százalékát vágja zsebre, miközben a jelenlegi legnagyobb konkurens és második helyezett Samsungnak mindössze 17 százalék marad.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda

Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

Színfalak mögött: így épül egy szoftverfejlesztő iroda Betekintést nyújtunk olyan folyamatokba, melyek sokszor teljesen láthatatlanok a munkavállalók számára.

A kutatás szerint a magas számok jól mutatják az Apple márkanév hatalmas erejét. A vállalat, illetve annak termékei töretlen népszerűségnek örvendenek az amerikai, európai, illetve a japán piacon egyaránt. A piackutató szerint a következő években nem várható számottevő változás, az Apple megőrizheti erős pozícióját, hála egyre bővülő, valamint egyre inkább átjárható ökoszisztémájának, mely segít megtartani a milliárdos felhasználói bázist.

smartp_profit

Az Apple erős pozíciója miatt a Samsungnak be kell érni a második hellyel, már ami a bevételt és a nyereséget illeti. Leszállított darabszámban továbbra is a dél-koreai gyártó vezet, hála az olcsó(bb) belépő és középkategóriás készülékeknek. A Counterpoint Research megjegyzi, hogy a Samsung pozícióját korábban csak a Huawei veszélyeztette, a kínai gyártó azonban jól ismer okokból már nem jelent veszélyt a dél-koreai márkára.

Az amerikai és a dél-koreai vállalatot a kínai gyártók triumvirátusa követi az Oppo, a Vivo, illetve a Xiaomi formájában. A kínai szereplőknek komoly kihívást jelent az átlagos eladási ár (ASP) és a haszonkulcs növelése. A kutatás utóbbi gyártót emeli ki, amely az elmúlt években elsősorban a piacszerzésre, vagyis a volumenre fókuszált, idén azonban már inkább profitabilitás volt a fókuszban, melynek köszönhetően üzemi szinten már nyereséges a cég.

A kraftie a HWSW IT-karrierrel foglalkozó, immár sok tízezer IT szakembert mozgató meetup- és podcast-sorozata. Mostantól pedig már egy hírlevél is! Iratkozz fel Te is, ha szeretnél heti egyszer egy rövid, de értékes karrierfókuszú tartalmat kapni.

a címlapról