Szerző: Asztalos Olivér

2021. október 15. 10:59

Az iPhone-ok termelik a piac nyereségének háromnegyedét

Továbbra is óriási nyereséget termelnek az iPhone-ok, melynek hála a komplett piac profitjának mintegy 75 százaléka landol az Apple kasszájában.

Az okostelefonos piac második negyedéves (üzemi) nyereségének eloszlását vette górcső alá friss elemzésében a Counterpoint Research. A számok szerint bár a leszállított darabszámot tekintve csupán a piac 13 százalékát birtokolja, a nyereséget tekintve azonban továbbra is utcahosszal vezet. A cupertinói vállalat ugyanis a komplett piac forgalmának 40, nyereségének mintegy 75 százalékát vágja zsebre, miközben a jelenlegi legnagyobb konkurens és második helyezett Samsungnak mindössze 17 százalék marad.

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart?

Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

Miért nem beszélni AI tökéletesen magyart? Milyen kihívásokat tartogat egy magyar nyelvi modell, például a PuliGPT fejlesztése?

A kutatás szerint a magas számok jól mutatják az Apple márkanév hatalmas erejét. A vállalat, illetve annak termékei töretlen népszerűségnek örvendenek az amerikai, európai, illetve a japán piacon egyaránt. A piackutató szerint a következő években nem várható számottevő változás, az Apple megőrizheti erős pozícióját, hála egyre bővülő, valamint egyre inkább átjárható ökoszisztémájának, mely segít megtartani a milliárdos felhasználói bázist.

smartp_profit

Az Apple erős pozíciója miatt a Samsungnak be kell érni a második hellyel, már ami a bevételt és a nyereséget illeti. Leszállított darabszámban továbbra is a dél-koreai gyártó vezet, hála az olcsó(bb) belépő és középkategóriás készülékeknek. A Counterpoint Research megjegyzi, hogy a Samsung pozícióját korábban csak a Huawei veszélyeztette, a kínai gyártó azonban jól ismer okokból már nem jelent veszélyt a dél-koreai márkára.

Az amerikai és a dél-koreai vállalatot a kínai gyártók triumvirátusa követi az Oppo, a Vivo, illetve a Xiaomi formájában. A kínai szereplőknek komoly kihívást jelent az átlagos eladási ár (ASP) és a haszonkulcs növelése. A kutatás utóbbi gyártót emeli ki, amely az elmúlt években elsősorban a piacszerzésre, vagyis a volumenre fókuszált, idén azonban már inkább profitabilitás volt a fókuszban, melynek köszönhetően üzemi szinten már nyereséges a cég.

Nagyon széles az a skála, amin a állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról

fab

5

Chipgyártó nagyhatalommá válna India

2024. március 18. 12:39

A helyi politikai vezetés szerint van rá esély, hogy a következő néhány évben az ország bekerüljön az öt vezető ország közé.