Szerző: Koi Tamás

2021. július 30. 12:58

Itthon is küszöbön a streaming-bumm

Részben a pandémia hatására hazánkban is egyre népszerűbbnek számítanak a különféle online videostreaming platformok, melyek közül már itthon is a Netflix a legismertebb.

A felnőtt magyar internetezők 20%-a (kb. 1,3 millió fő) rendelkezik hozzáféréssel legalább egy streaming szolgáltató kínálatához, 14% pedig használja a hazai online TV szolgáltatások közül valamelyiket. A magyarok körében a legismertebb és leginkább használt streaming platform a Netflix, az online TV szolgáltatások közül pedig az RTL Most – derül ki a GKI Digital 2021 májusában készült kutatásából, mely a magyar lakosság tartalomfogyasztási szokásait vizsgálta.

A NETFLIX VAJON MI?

Ismertségben és használatban a Netflix mellett az HBO és az RTL számít a legnagyobb szereplőnek a magyar piacon, de a Netflix vezető szerepe megkérdőjelezhetetlen:

A streaming videót, online TV-s tartalmat fogyasztó internetezők közül 59% használja a Netflix-et, 37% az HBO GO-t, 16% pedig az RTL Most-ot.

-hívja fel a figyelmet a kutatócég.

gkid_tartalomfogyasztas_2021_abra_01

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A három platform közül ráadásul a Netflix esetében a legkisebb – mindössze 9% – a szolgáltatást elhagyók aránya, vagyis azok köre, akik bár korábban használták/próbálták a szolgáltatást, jelenleg már nem számítanak aktív felhasználónak, szemben például az HBO GO-val, ahol nagyobb a lemorzsolódó felhasználók aránya (14%).

A streaming videót, online TV-s tartalmat nézők körében egyelőre elég magas, 32% azon internetezők az aránya, akik bár ismerik ezeket a szolgáltatásokat, nem használták még őket soha korábban – ez a réteg lehet a potenciális jövőbeli felhasználók elsődleges forrása, vélik a GKI Digitalnál.

Dacára az új média felületek és digitális platformok egyértelmű térhódításának, a magyar internetezők körében a hagyományos tévézés és a lineáris adások követése továbbra is az egyik legfőbb tartalomfogyasztási forrás. Az internetezők 48%-a néz TV-t a mindennapokban, közülük 10% „folyamatosan” teszi ezt, 76% pedig naponta. 

HAVI ÁTLAG 3-5 EZER FORINT MEGY STREAMINGRE

A kutatócég felhívja a figyelmet, hogy az előfizetőkért, fogyasztókért vívott harc nem skálázható bizonyos szinten túl. Míg a legfejlettebb piacokon egy család akár 5-7 online streamingszolgáltatásért is hajlandó pénzt áldozni, addig jelenleg a magyar internetezők átlagosan 1-2 féle streaming vagy online TV szolgáltatásra, platformra fizetnek csupán elő (igaz, egy alapvetően szűkebb választékból), ami – figyelembe véve a szolgáltatók árazását – 3-5 ezer forintos havi kiadást is jelenthet. 

Ez az összeg a TV, internet és egyéb online szolgáltatások (pl.: felhő tárhely, mobil applikáció stb.) együttesével már háztartásra vetítve könnyen 15-20 ezer forintos sávba is emelkedhet, ami már jelentősebb tétel lehet egy átlagos család vagy háztartás havi költségvetésében.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról