:

Szerző: Koi Tamás

2021. május 5. 14:15

Nem mindenki rajong az EU félvezetőipari ambícióiért

Nem lesz könnyű dolga az Európai Unió végrehajtó szervének a Digital Compass 2030 nevet viselő terv iparági szereplőkkel történő elfogadtatása során.

Függetlenítenie kell az Európai Uniónak a félvezetőgyártási-ellátási lánc legalább egy részét a külföldi szereplőktől, ennek érdekében új gyárak építésére és a helyi gyártók szorosabb együttműködésére, támogatására tesz javaslatot az Európai Bizottság Digital Compass 2030 nevű javaslata, melynek egyes részleteit márciusban, a globálissá váló félvezetőhiány időszakában ismerhette meg a nyilvánosság.

Az EU végrehajtó szervének ugyanakkor nem lesz könnyű dolga, ha keresztül akarja nyomni akaratát a politikai döntéshozókon és az érintett magánvállalatokon, amit jól személtet, hogy az egyik legnevesebb európai félvezetőipari szereplő, a francia-olasz STMicroelectronics közölte, bár alapvetően üdvözli a kezdeményezést, nem érdekelt abban, hogy részt vegyen bármilyen, politikailag koordinált iparági szintű szövetségben.

wafers

Biztonságkritikus rendszerek, rekordidő alatt (x)

Az autóipari beszállítók szegmensében egyedülállóan agilis szervezeti egységet hoz létre a thyssenkrupp.

Biztonságkritikus rendszerek, rekordidő alatt (x) Az autóipari beszállítók szegmensében egyedülállóan agilis szervezeti egységet hoz létre a thyssenkrupp.

Jean-Marc Chéry, az STMicro vezérigazgatója egy interjúban a fentiek mellett közölte, bármilyen végleges javaslatot tesz le az asztalra a Bizottság a héten, annak hatásai öt évnél hamarabb biztosan nem jelentkeznek majd, vagyis a rövid idő alatt rendkívül súlyos helyzetté vált, jelenlegi félvezetőhiányra nem fog megoldást nyújtani. Chéry szerint a mostani kritikus időszak akár egy évig is eltarthat még.

A globális félvezetőhiányra az Európai Bizottság mellett az amerikai kormányzat is igyekszik mihamarabb megoldást találni, így Joe Biden elnök már javaslatot tett a Kongresszusnak egy 50 milliárd dolláros támogatási csomag elfogadására, a Reuters fehér házi forrásai szerint ugyanakkor az sincs kizárva, hogy az elnök az 1950-ben,  a koreai háború idején elfogadott Defense Production Act alapján arra fogja kötelezni a helyi félvezetőgyárakat, hogy kapacitásaikat az autóipari megoldások előállítására csoportosítsák át.

a címlapról