Szerző: Koi Tamás

2020. november 20. 10:08

Jönnek az Intel NUC noteszgépek

Saját fejlesztésű, white label konstrukcióban értékesített üzleti/irodai noteszgépet jelentett be az Intel. A NUC termékcsaládba érkező NUC M15-re ugyanakkor más márkák logója kerülhet majd, a cél pedig, hogy a piac legnagyobb szereplőivel az Intel kisebb partnerei könnyebben fel tudják majd venni a versenyt.

Teljes mértékben saját fejlesztésű noteszgép-sorozatot dob piacra jövőre az Intel. Az M15 típusú noteszgép a gyártó eddig jobbára kis formátumú barebone PC-iből álló NUC (Next Unit of Computing) termékcsaládjába érkezik meg azzal a céllal, hogy a processzorgyártó kisebb ügyfelei könnyebben tudjanak általa versenyképes megoldásokat kínálni a legnagyobb piaci szereplők, így a HP, a Lenovo vagy éppen a Dell kínálatának.

A NUC M15 ennek megfelelően egy white label termék lesz, melyet lényegében csak fel kell logózniuk a partnereknek, illetve gondoskodniuk kell a logisztikáról és marketingről, ugyanakkor a noteszgép fejlesztésével és gyártásával kapcsolatos költségeket megspórolhatják - vagy legalábbis egy már piackész termékre fordíthatják. Nem ez az első alkalom az Intel történelmében, hogy hasonló üzleti modellel árul noteszgép-szériát: a cég valamivel több mint egy évvel ezelőtt dobta piacra a kifejezetten gamer igények alapján felépített MAG-15 -öt.

nuc-m15-2x1-1

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Az M15 ezzel szemben egy prémiumkategóriás, elsősorban üzleti ügyfeleket célzó, produktivitást segítő noteszgép széria lesz, 15,6 hüvelykes, 1080p felbontású IPS kijelzővel (érintőpanellel vagy anélkül), 11. generációs Core i5 vagy Core i7 processzorral, 8 vagy 16 GB rendszermemóriával és változatos, a forgalmazótól függő háttértár-kínálattal. 

A gyártó a The Verge munkatársának elárulta, hogy a NUC M15-öt a tervek szerint a jövőben több, white label rendszerben értékesített noteszgép is követni fogja, a cégnek ugyanakkor nem célja, hogy olyan szerteágazó kínálatot nyújtson, mint a HP vagy a Dell - az Intel gépei így elsősorban jól meghatározott felhasználói célokra készülnek majd. A gépe árazását alapvetően a partnerekre bízza a cég, ugyanakkor az Intelnél úgy számolnak, hogy az M15 konfigurációk felépítéstől függően 999-1499 dollár közötti fogyasztói áron találhatnak majd gazdára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról