Szerző: Koi Tamás

2019. július 29. 12:03

Szeretjük az online piactereket

Egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek a különféle online piactér-konstrukciók a kelet-európai vásárlók körében - derül ki az egyik legnagyobb régiós szereplőnek számító eMAG statisztikáiból.

Egyre több kereskedő próbálja különböző termékeit a bejáratott, nagy e-kereskedelmi láncok által biztosított online piactereken keresztül értékesíteni, az ezzel nyert láthatóság tehát egyre több értékesítőt kompenzál az ezeken a piactereken tapasztalható élénk verseny révén mind nyomottabbá váló árak miatt. A hazai, egyben a régiós piac legnagyobb szereplőjének számító eMAG Marketplace-en hazánkban már 3500 kereskedő van jelen mintegy 1,6 millió termékkel, a piactér tavalyi forgalma pedig elérte a 8,5 milliárd forintot.

Az eMAG piactere Magyarországon kívül Romániában, Lengyelországban és Bulgáriában érhető el. Az elérhetőség az eladók esetében határokon átívelő értékesítési lehetőséget, a vevők számára nemzetközi termékkínálatot jelent. Az eMAG online piacterét nézve a romániai piac a legnagyobb: 17 500 eladó több, mint 6,3 millió terméket kínál. A másik két, jelentősen népesebb piaccal összevetve viszont Magyarország elől jár a kínálat tekintetében: másfélszer annyi áru forog az oldalon, mint Bulgária vagy Lengyelország piacterein. Magyarország más tekintetben is megelőzi régiós társait: itthon 3600 eladó 1,6 millió termékét, Lengyelországban 3400 eladó, 1 millió termékét, míg Bulgáriában 3700 eladó szintén ugyanennyi termékét vásárolhatják meg a vevők - áll a cég közleményében.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A hazai oldal öt évvel ezelőtti indulása óta az értékesítési partnerek száma a tízszeresére nőtt, a cég szerint van olyan partner, mely 2015-ben csatlakozott a hálózathoz egészen kicsi partnerként, tavaly pedig csak az eMAG Marketplace-en keresztüli forgalma meghaladta a negyedmilliárd forintot, termékkörét pedig jelentősen kibővítette. A cég szerint a piactereken - akárcsak az előretolt e-kereskedelmi hídfőállásokon - a kütyük, otthon és barkács, háztartási gépek és a játékok számítanak a legkeresettebb termékeknek.

Az eMAG marketplace - és más hasonló piacterek - használata során ugyanakkor érdemes odafigyelni rá, hogy mivel a termékeket ez esetben nem az eMAG-ot üzemeltető Dante International Kft. forgalmazza, ezért az ügyfelet a vásárlás során megillető extra szolgáltatások eladónként különbözhetnek, jóllehet a hatályos szavatossági és jótállási rendelkezéseket minden cégnek be kell tartania. A piacteres vásárlások során az eMAG közvetítő szerepet vállal, a cég csak a sikeres értékesítések alapján számít fel jutalékot partnerei számára.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról