Szerző: Koi Tamás

2019. június 04. 11:16:00

Mobilszolgáltató lehet az Amazon

Beléphet az amerikai mobiltávközlési piacra az Amazon - egyes pletykák szerint a világ egyik legnagyobb e-kereskedője vevő lehet a Sprint egyik pre-paid brandjére, a Boost Mobile-ra.

Megvásárolhatja a Sprint egyik pre-paid márkáját, a Boost Mobile-t az Amazon, adta hírül a Reuters több, egymástól független forrásra hivatkozva. Az Egyesült Államok jelenleg négyszereplős mobilpiacán esedékes fúzió révén a T-Mobile és a Sprint rövidesen egyesítheti erőit - a Sprint abban a reményben szabadulna a Boost ügyfélbázistól, hogy az illetékes versenyügyi szervek így könnyebben rábólintanak az üzletre. Ha az üzlet létrejönne, az Amazon a megállapodástól számított hat évig használhatná a T-Mobile USA hálózatát.

Az Amazon a Boost Mobile ügyfélbázisának megszerzése mellett a Reuters forrásai szerint érdekelt lehet minden olyan frekvencialicenc megszerzésében, melyet az illetékes minisztérium jóváhagyó döntése reményében a két egyesülő szolgáltatónak esetlegesen vissza kell majd adnia. Az előfizetői bázis és a spektrum továbbértékesítése esetén az engedélyező szerveknek kötelességük megvizsgálni, hogy a vevő valóban alkalmas lehet arra, hogy versenyre kényszerítse a többi piaci szereplőt.

boost_mobile_store

Mi történik egy mobilappal a születése után? Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel.

Szakértők szerint az eredetileg könyvkereskedelemben utazó, kínálatát több felvásárlás útján bővítő Amazonban ott rejlik a lehetősége ennek: A cég ma egyike a négy legnagyobb amerikai technológiai multinak, a kereskedelmi tevékenység mellett saját ma már saját média- és felhőszolgáltatás-üzletága is van. 

Becslések szerint a Boost Mobile megvásárlásával az Amazon mintegy 7-8 millió mobilos pre-paid előfizetőt szerezhetne meg mintegy 3-4,5 milliárd dollárért cserébe, attól függően, hogy az előfizetői bázis mellett spektrumlicenchez is hozzájuthatna-e a cég. A T-Mobile és a Sprint egyesülésének folyamatáról tavaly áprilisban határoztak a felek, a 26 milliárd dollár összértékű üzletre a Szövetségi Távközlési Bizottság (FCC) bizonyos feltételekkel már áldását adta, az Egyesült Államok Igazságügyi Minisztériuma - melynek jóváhagyása szintén szükséges az üzlet létrejöttéhez - máig nem mondott áment az egyesülésre.

a címlapról

Hirdetés

Mi történik egy mobilappal a születése után?

2020. február 25. 14:32

Legtöbbször sajnos semmi. Ezen próbálunk változtatni egy ingyenes appmenedzsment meetuppal és egy 30 órás képzéssel. A store-ban való megjelenés az igazi munka kezdete: mérés, mérés, mérés, adat, felhasználói visszajelzések kezelése, ASO, monetizálás, marketing... és így tovább.