Szerző: Koi Tamás

2019. május 22. 14:49

Nem bővül tovább a magyar online vásárlók köre

Gyakorlatilag minden felnőtt internetező vásárolt legalább egyszer valamit online az elmúlt egy évben, a vásárlói bázis növekedése ezért várhatóan jelentősen lassulhat a jövőben. A vásárlás intenzitása ugyanakkor többek között az FMCG-piacnak köszönhetően jelentősen erősödhet a jövőben.

Hazánkban a felnőtt magyar internetezők több mint 91%-a, azaz megközelítőleg 5,4 millió ember vásárolt legalább egyszer az elmúlt évben valamint online, ami 800 ezres növekedést jelent az egy évvel korábbi időszakhoz képest, a további növekedés üteme éppen ezért mostantól jelentősen lassulhat - többek közt erre hívja fel a figyelmet idén év elején elvégzett rendszeres, éves felmérésének eredményeit kiértékelve az eNET piackutató. A kutatás részben fedi a GKI Digital által márciusban publikált számokat, mely többek közt az online értékesítés teljes tavalyi árbevételére is rálátást adott.

Az eNET kutatása szerint a vásárlás gyakoriságát tekintve már most is igen aktívak az interneten vásárlók. A felmérésre adott válaszok alapján 78 százalékuk legalább negyedévente szokott online vásárolni, a többség (60 százalék) pedig hat vagy többféle termékkategóriát vesz online. A három legkedveltebb termékkategória a mobiltelefon és kiegészítők (58 százalék); a ruházat és kiegészítők (57 százalék); illetve a játék, ajándék (53 százalék). Szolgáltatások közül – melye(ke)t az e-vásárlók 86 százaléka vásárolt már online –, egyértelműen kiemelkedik a szállásfoglalás (60 százalék).

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A kutatócég további, a magyar mellett a nemzetközi piacokat is jellemző trendekre is rávilágít az eredmények értékelésekor, így például Magyarországon is egyre többen használják vásárláshoz okostelefonjukat, ezen felhasználók aránya a 2017-es 30%-ról 2018-ban 48%-ra nőtt. Az eNET szerint jelentősen bővült az elmúlt évben a készpénzmentes fizetési módokat előnyben részesítő vásárlók köre Magyarországon, így a vevők többsége (51%-uk) már a készpénzmentes tranzakciókat preferálja. A GKI Digital márciusban publikált kutatása szerint ugyanakkor a belföldi webshopokból végzett vásárlások esetén a készpénzes utánvét még mindig rendkívül erősen tartja magát, melynek részben bizalmi, részben társadalmi okai vannak.

A kutatás szerint jelentősen bővült a külföldi webáruházakból vásárlók köre tavaly: a válaszadók 58 százaléka, azaz 3,1 millióan vásároltak már online külföldről. 2017 májusa óta közel 900 ezerrel bővült a külföldi webshopokban (is) vásárlók tábora. Az FMCG szektor előretörése az eNET szerint is hangsúlyosan jelen van a magyar e-kereskedelemben, a kutatócég szerint az online vásárlók 22%-a, azaz nagyjából 1,2 millió ügyfél intézett háztartási bevásárlást online. A legtöbb vásárlást ebben a szegmensben továbbra is a TESCO bonyolítja le, derül ki a kutatásból.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról