Szerző: Hlács Ferenc

2019. április 16. 10:59

Egész Európában kommunikálnak majd egymással a Volvo autói

A járművek az útviszonyokkal kapcsolatos, anonimizált információkat osztanak majd meg egymással és a sofőrökkel.

Hamarosan egész Európában beszédbe elegyednek egymással a Volvo autói: a gyártó kiterjeszti Hazard Light Alert és Slippery Road Alert rendszereit, amelyekkel a járművek egymás között kommunikálva jelezhetik a veszélyes útviszonyokat a sofőrök számára.

A Slippery Road Alert, nevéből sejthetően a közeli és a várható útvonalon felmerülő útfelszín-információkat gyűjti az előrébb haladó járművektől, és szükség esetén értesíti a vezetőt a várható csúszós utakról. A Hazard Light Alert az elakadásjelzőt bekapcsolva lép működésbe, és minden közeli - a funkciót támogató - Volvót figyelmeztet, hogy bajba jutott autó van a közelben. Ez különösen a nehezen belátható útssakaszokon, éles kanyaroknál jöhet jól a balesetek elkerülésére.

Nem új szolgáltatásokról van szó, azokat a vállalat 2016-ban tette elérhetővé a 90-es sorozatú járműveiben - noha egészen mostanáig azokat csak a Svédországban és Norvégiában tudták a sofőrök igénybe venni. Ez ugyanakkor rövidesen megváltozik, a cég ugyanis napokon belül egész Európa területén bekapcsolja a rendszereket. A két figyelmeztető megoldás ráadásul nem sokáig korlátozódik már a csúcsmodellekre, a vállalat ígérete szerint azok 2020-tól minden új modellben alapfelszereltségnek számítanak majd - illetve néhány korábbi járművén utólag is elérhetővé teszi majd.

volvo

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A felhős háttérre támaszkodó szolgáltatások valós időben osztják meg az útviszonyokra vonatkozó, anonimizált adatokat, amelyeket aztán a közelben lévő, vagy az adott helyszín felé tartó autók lekérdezhetnek és szükség esetén azok alapján figyelmeztethetik a sofőröket a potenciális veszélyekről. A vezetőt így nem éri váratlanul egy esetlegesen lefagyott útszakasz, jó előre van ideje lassítani és felkészülni arra - a gyártó saját kutatásai szerint ez a fajta felkészülés "radikálisan csökkenti" a balesetek kockázatát.

A Volvo kezdeményezése, mint azt a gyártó közleményében hangsúlyozza, más gyártók előtt is nyitva áll, a cég kész megosztani az érdeklődő felekkel az anonim, valós idejű útinformációkat, a hatékonyabb előrejelzések végett, márkától függetlenül. A vállalat továbbá az autós biztonság terén gyűjtött tapasztalatait egy egységesített online felületen is elérhetővé teszi az iparág számára.

A gyártónak a közelmúltban több, a biztonságosabb vezetést célzó kezdeményezése is akadt, múlt hónapban jelentette be például, hogy 2020-tól minden új autójánál óránkénti 180 kilométeres sebességnél húzza majd meg a maximumot. A cég továbbá a következő évtized első felében elkezdi az autókat beltéri kamerákkal és további szenzorokkal is felszerelni, hogy az autó automatikusan közbeléphessen, ha a sofőr egyértelműen ittas vagy egészségügyi probléma miatt kockáztat balesetet az utakon.

a címlapról