Reklámokat csempészett az Android TV indítófelületére a Google
A hirdetések számos gyártó tévéin feltűntek, azoktól egyelőre nem lehet megszabadulni. A Google szerint pilot projektről van szó, így kérdés, véglegesnek szánja-e a reklámokat.
Hirdetések tűntek fel az utóbbi napokban számos androidos okostévé felületén - számolt be az XDA Developers. Mint kiderült, a reklámokat a Google a tévékre szabott rendszer legutóbbi frissítésével csempészte az eszközökre, méghozzá mindjárt az indítófelületre. A váratlan hirdetések felbukkanását a legtöbben nem meglepő módon negatívan fogadták, különösen mikor a kéretlen reklámok adott esetben több ezer dolláros televíziókon bukkantak fel.
A hirdetések egy újonnan megjelent, "Promotional Channels" menüsáv alatt jelentek meg az Android TV alkalmazásindító felületén, számos készüléken, a Sony okostévéitől a Xiaom Mi Box 3-on és az Nvidia Shield TV-n át számos modellig. Noha egy Reddit felhasználó arról számolt be, hogy saját eszközén az Android TV Core Services alkalmazás frissítéseinek törlésével meg tudott szabadulni a hirdetésektől, ezzel azonban értelemszerűen minden, a frissítéssel érkező javítást is törölt - ráadásul más felhasználók már arról számoltak be, készülékükről ezzel a módszerrel sem sikerült kigyomlálni a reklámokat.
A felhasználók általános felhördülésére reagálva a Google is megszólalt az ügyben, noha a vállalat csak annyit nyilatkozott, egy "pilot program" keretében vizsgálja a szponzorált tartalmak megjelenítését az indítófelületen. A tartalmak kapcsán a Sony weboldalán is felbukkant egy FAQ aloldal, ahol a gyártó siet kiemelni, hogy a hirdetésekért felelős csatornát a Google kezeli, és hogy az abban megjelenő tartalmakat nem lehet manuálisan eltávolítani. A cég a szponzorált csatorna teljes kikapcsolásához a korlátozott felhasználói profil használatát javasolja - ez persze érthető módon a legtöbbek számára nem kielégítő megoldás.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az Nvidia Shield TV felhasználók ugyanakkor úgy néz ki örülhetnek: a gyártó Ars Technica által idézett nyilatkozata szerint nem kellene, hogy a reklámok megjelenjenek készülékein, akiknél pedig a szponzorált sáv mégis felbukkan, az vélhetően az Apps Spotlight Google Play csatornán keresztül történik - amely a beállítások között kikapcsolható.
Az okostévéken már korábban más cégektől is láthattunk hasonló próbálkozásokat, ilyen a Xiaomi is - noha a vállalat épp a múlt héten tett ígéretet a felületein futó reklámok eltávolítására. A hirdetések a Samsung saját rendszerét futtató tévéktől sem idegenek, a koreai cég ugyanakkor az Nvidiához hasonlóan lehetővé teszi, hogy a felhasználók kikapcsolják azokat.