Részletesebb betekintést ad hírfolyamának működésébe a Facebook
A reklámok után a bejegyzéseknél is látható lesz, miért jeleníti meg azt a közösségi oldal a hírfolyamban - de a cég a hirdetések miértjéről is részletesebben beszámol.
Adatvédelmi botrányai közepette új biztonsági funkciókkal igyekszik megőrizni (visszaszerezni?) felhasználóinak bizalmát a Facebook, a vállalat a nemrég bejelentett, részletesebben szabályozható lokációkövetés után most a hírfolyam működését tenné transzparensebbé.
A közösségi oldal új, “Why am I seeing this post?” magyarul "Miért látom ezt a bejegyzést?" funkciója az egyes posztok jobb felső sarkából megnyitható menüben érhető el, és nem csak arról hivatott részletes információkkal szolgálni, miért jelenik meg az adott bejegyzés a felhasználó hírfolyamában, hanem részletesebb kontrollt is ad a megjelenített tartalmak fölött. A koncepció a facebookos hirdetésekből már ismerős lehet, a "Miért látom ezt a hirdetést?" felirat már biztosan sokakkal szembe jött, azt a vállalat 2014-ben költöztette a reklámok mellé.
A bejegyzések menüjében feltűnő új pontra bökve kiderül, melyik ismerőstől, Facebook-csoporttól, vagy követett oldaltól származik az adott poszt, továbbá az is, milyen szempontok játszottak közre annak rangsorolásánál a hírfolyamban. Ide tartozik például, hogy a felhasználó milyen gyakran lép interakcióba az egyes ismerősökkel, csoportokkal vagy oldalakkal, vagy épp egyes típusú bejegyzéseket milyen gyakorisággal kedvel, oszt meg, netán kommentel azokhoz - de a posztok elrendezésénél azok általános népszerűsége is szerepet játszik. Ugyanebben a menüpontban a Facebook egy sor kapcsolódó beállítást is elérhetővé tesz, így a felhasználó a kifogásolt tartalmaknál igény szerint egy-egy bökéssel navigálhat egyebek mellett az adatvédelmi beállítások, illetve a hírfolyam elrendezésére vonatkozó opciók oldalára, de akár az adott poszt megosztójának követését is leállíthatja.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Az említett, hirdetésekhez mellékelt információs funkció is átesett némi tatarozáson. Azon a megjelenés óta eltelt bő négy évben felhasználók követhették a reklámok megjelenésének miértjeit, mint az alapvető demográfiai adatok, érdeklődési körök vagy épp a különböző weboldalak látogatása. A listát a közösségi óriás most tovább bővíti: látható lesz többek között, ha az adott hirdetés az ahhoz tartozó vállalat által feltöltött adatok alapján találta meg a felhasználót, ahogy az is, az adott cég mikor töltötte fel ezeket az információkat.
A Facebookon hirdető vállalatoknak ugyanis lehetőségük van saját, meglévő vásárlói adataikat megosztani a közösségi oldallal, legyen szó email címekről vagy telefonszámokról, amelyeket aztán a Facebook összeköt saját felhasználóival, a pontosabb targetálás végett - miközben ígérete szerint nem oszt meg a felhasználók azonosítására alkalmas adatokat a hirdető céggel. Utóbbi cégekről a felhasználó felé azonban az oldal most bőbeszédűbb lesz, és a fentieken túl azt is közli majd, az adott vállalat dolgozott-e együtt más marketingpartnerrel az adott hirdetésen. A vállalat a későbbiekben az adatvédelemre vonatkozó funkciópaletta további bővítését ígéri.