Szerző: Hlács Ferenc

2019. február 15. 15:27:00

Az ügyfelek jutalmazását segítené az Amazon új marketingeszköze

Az Amazon Moments a fizikai díjak kiszállítását is levenné a cégek válláról.

Keresztplatformos marketingeszközt jelentett be az Amazon Moments néven, amellyel a legkülönbözőbb online szolgáltatásoknak, kereskedőknek adna lehetőséget hűséges ügyfeleik jutalmazására - akár fizikai termékekkel is. Ez utóbbi az árukészletek összeállításával, szállítással kapcsolatos plusz teendők miatt eddig nehézkes feladat volt, a legtöbben így megmaradtak a különböző appokon belüli ajándékoknál. A Moments lehetőséget ad célzott kampányok lebonyolítására, illetve a vásárlók megjutalmazására akár az alkalmazáson belül, akár egy házhoz szállított termékkel.

A cég példájával élve, egy videostreaming szolgáltatásnak így lehetősége nyílhat egy sorozat első öt részének megnézése után egy a sorozathoz kapcsolódó játékfigurát küldeni a felhasználóknak, egy fitneszalkalmazás pedig a testmozgás kapcsán kitűzött célok teljesítését tudja a megoldással jutalmazni. A Moments CPA (Cost-Per-Action) árazási modellre épít, azaz a szolgáltatást használó cégeknek csak azok után a felhasználói tevékenységek után kell fizetniük, amelyek az általuk felépített jutalmazási konstrukció feltételei között ott vannak.

amzmmnts

ONLINE Scrum és gépi tanulás meetupjaink indulnak! Jelentkezik az ingyenes HWSW free!, immár online formátumban.

A szolgáltatás a Moments API-val vehető igénybe, ezek keresztül az ügyfelek meghatározhatják, hogy milyen tevékenységeket szeretnének jutalmazni, ennek megfelelően pedig a rendszer melyeket figyelje. Miután a Moments élesedett, a felhasználók változatlanul használhatják az adott weboldalt vagy szolgáltatást, a jutalmazási feltételek teljesítésével pedig az Amazon osztja ki a jutalmakra vonatkozó URL-eket, illetve maga végzi a kézbesítést is a fizikai tárgyak esetén. Ehhez a felhasználó a kereskedelmi óriástól megszokott kiegészítő szolgáltatásokat is igénybe veheti, mint a Prime tagokat célozó kétnapos kiszállítás. Magukat a jutalmakat a Momentsszel dolgozó cégek ugyancsak az Amazon katalógusából válogathatják ki. A Moments a különböző kampányok létrehozását is támogatja, amelyben a cégek kihívásokat adhatnak meg felhasználóiknak a jutalmakért cserébe.

Az Amazon új marketingeszközét egy sor platformon elérhetővé teszi, a webes tartalmak mellett az iOS, Android, illetve FireOS integráció lehetősége is adott. A Moments szerveroldalon futó API-jának használatához a vállalat szerint nincs szükség a vásárolók személyes adatainak megadására sem - az eddigi tapasztalatok alapján, a Moments teljes integrációja és tesztelése átlagosan egy hetet vett igénybe. Az új szolgáltatás már kipróbálható, azt az elsők között olyan cégek is használatba vették, mint a TikTok, a Washington Post vagy a Sony Crackle.

a címlapról