Szerző: Habók Lilla

2019. január 14. 14:55

Egyszerűsít pénzvisszatérítési rendszerén az Epic Games

Egyszerűbb lesz a jövőben az Epic Store-ból pénzvisszatérítést kérni, és bármennyi játékkal kapcsolatban meg lehet majd tenni. Néhány feltételnek azonban meg kell felelni az igénylés elindításához.

Frissített a Fortnite-ról ismert Epic Games játékboltja a visszatérítési szabályzatán, melynek értelmében a játékosok eredetileg egy évben csak kétszer kérhettek vissza pénzt a vásárlásaik után, igaz, azt bármekkora játékidő után megtehették. A pénz visszaigényléséhez egy támogatási igényt kellett feladni részletes felhasználói adatokkal, többek közt a játékos IP-címével. Mostantól viszont a felhasználók évente bármennyiszer, bármennyi játékkal kapcsolatban visszakérhetik a pénzüket, és elméletileg a korábbinál egyszerűbb módon - jelezte Sergey Galyonkin, a cég kiadói stratégiai igazgatója Twitter-üzenetben.

A követelés feltétele a továbbiakban, hogy a vásárlásnak az elmúlt 14 napban kellett történnie, és ez idő alatt a felhasználó legfeljebb 2 órát futtatta a játékot. A megoldás továbbra is a támogatási csoporton keresztül fog történni, de a kritériumok figyelembevételével, ami egyszerűsíti a folyamatot. Eközben pedig cég dolgozik az "önkiszolgáló" lehetőségen is, hogy így még gyorsabbá váljon a visszatérítés.

epic_store_visszaterites

A rendszer feltűnően hasonlít egyébként a Valve-féle Steam gyakorlatára, amely az Epic Store egyik legfontosabb konkurense a játékértékesítések területén, úgyhogy már csak a versenytárs nyomása miatt is fontos volt a korábbi folyamat megváltoztatása. Az új rendszert beharangozó Galyonkin szerint viszont a korábbi megoldásuk észszerűbb volt abból a szempontból, hogy a játékosok általában egy évben nem szoktak kettőnél több pénzvisszatérítésre igényt tartani. Ráadásul vannak olyan játékok, amelyekről csak több mint két óra után lehet eldönteni, hogy mégsem jók. A korábbi megoldást viszont nehezebb volt kommunikálni a játékosok felé, akik az újonnan bejelentett folyamatot pozitívan fogadták, úgyhogy inkább ez fog maradni - írta az igazgató.

Túlterhelt az ügyfélszolgálat

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

A bejelentés mindössze pár nappal azután történt, hogy a Better Business Bureau fogyasztóvédelmi szervezet elégtelen ("F" osztályzatú) minősítést is adott a vállalat ügyfélszolgálatának, mivel az a BBB-hez beérkezett 271 panasz közül 247-re egyáltalán nem válaszolt - többek közt a visszatérítésekkel kapcsolatban. Az Epic visszatérítési folyamatának a változtatása azonban nem feltétlen ennek a negatív visszajelzésnek az eredménye. Az igaz ugyan, hogy a Fornite-ot is tartalmazó játékbolt ügyfélszolgálata ismerten rosszul működik, részben a kérések, hibajegyek hatalmas mennyisége miatt. A Fortnite kapcsán nagyon sok visszaélésről, fióklopásról lehetett olvasni, de a támogató csoport nem bírta akkora tempóban kezelni a problémás eseteket, és ennek eredményeként a visszatérítések felülvizsgálását sem.

Azonban az Epic Games egyértelműen kijelentette az eset kapcsán, hogy nem áll hivatalos kapcsolatban a BBB-vel, és minden rajtuk keresztül beérkező panaszt a támogatási csoport felé továbbít. A BBB minősítésével kapcsolatban továbbá felmerült, hogy gyakran elfogult, és a csak nevében hivatalosnak tűnő csoport inkább a szervezet éves tagdíját befizető vállalatoknak ad jobb minősítéseket, miközben az Epic Games nem tartozik az előfizető tagok közé. Akár közrejátszott a szervezet elégtelen osztályzata, akár nem, az Epic Store gyakorlatának frissítésére mindenképp szükség volt, amelynek következtében remélhetőleg a visszatérítési folyamat is egyszerűbben fog működni, és az ügyfélszolgálat is kevésbé lesz leterhelt.

a címlapról