Szerző: Hlács Ferenc

2019. január 3. 11:50

A Xiaomi a viselhető eszközök piacának nagy nyertese

Globálisan és az EMEA-ban is az élre tört a szegmensben a kínai gyártó, de a TOP 5 majdnem minden szereplője nőni tudott.

Az ázsiai csendes-óceáni térség hajtotta meg a viselhető eszközök piacát 2018 harmadik negyedévében: a szegmens értékesítései globálisan 21,7 százalékot nőttek az egy évvel korábbi eredményekhez képest, régió pedig a mintegy 32 milliós darabszám több mint felét hozta. Ezzel szemben az Egyesült Államokban, amely a terület második legnagyobb piacának számít, csökkent az érdeklődés, ott 0,4 százalékkal kevesebb viselhető eszközt vásároltak - derül ki az IDC elemzéséből. Az Európát, a Közel-Keletet és Afrikát tömörítő EMEA régió is szépen teljesített, derekas, 55 százalékos növekedéssel.

Brutális tempót diktál a Xiaomi

Az időszak nagy nyertese a Xiaomi volt, amely nem csak átvette a vezető pozíciót a Fitbittől, de majdnem le is körözte a gyártót. A kínai cég összesen 6,9 millió viselhető készüléket értékesített a 2018-as Q3-ban, ami ütős, 90,9 százalékos előrelépés a megelőző év hasonló időszakához képest. Ezzel a cég 7,8 százalékponttal növelte piacrészét, 21,5 százalékra. A sikerben a kelendő, olcsó Mi Band 3 okoskarperec, valamint a földrajzi terjeszkedés is komoly szerepet játszott, a cég Indiában és az EMEA régióban is egyre inkább megveti a lábát. A térnyerést jól illusztrálja, hogy bár a vállalat eladásainak bő 80 százalékáért jellemzően az anyaország felel, ebben az időszakban már csak az összes eladott eszköz 61 százaléka talált ott gazdára.

Az EMEA megcsáklyázása egyébként hatalmas sikersztori a Xiaomi számára, a cég a termékeit, elsősorban az említett Mi Band 3-at valósággal rázúdította a régióra, ahol ugyancsak piacvezető helyet szerzett magának a tavalyi harmadik negyedévben, a maga 1,15 millió eladott termékével. Ez mintegy 766,4 százalékos (!) növekedés a megelőző évhez képest, ami a 2017 Q3-as 3,1 százalékos piacrészt a térségben rohamtempóban 17,5 százalékra hizlalta. Ezzel a Xiaomi a régióban a TOP 5 minden szereplőjét maga mögé utasította.

idcwearables2018q3

Az Apple az időszakban a globális második helyet szerezte meg magának, 4,2 millió eladott termékével, ami 54 százalékos növekedést, illetve 2,8 százalékponttal nagyobb, 13,1 százalékos piacrészt hozott a cégnek. Noha a legfrissebb, Series 4 Apple Watch kifejezetten pozitív fogadtatásra talált, az időszak motorja a csökkentett árú Series 3 modell volt, ebből talált gazdára a legtöbb darab, a legújabb kiadás ezzel szemben csak az eladások mintegy 20 százalékát tette ki. A cég az EMEA-ban is hasonló növekedést produkált, 52 százalékkal adott el több eszközt mint egy éve, igaz a mintegy 990 ezer értékesített készülék itt csak a harmadik helyre volt elég, 15 százalékos piacrész mellett.

Épp csak lassította zsugorodását a Fitbit

A Fitbit eközben a világranglista harmadik helyére csúszott vissza, miután értékesítései 3,1 százalékkal visszaestek, így 3,5 milliónál álltak meg. Ezzel a cég piacrésze is 13,7-ről 10,9 százalékra olvadt. Az EMEA-ban a vállalat már szebb eredményeket produkált, noha piacvezető pozícióját itt sem tudta megtartani, a 2018-as Q3-ban a második helyre csúszott vissza. Itt eladott 1,12 millió eszköze mindenesetre 21,8 százalékkal több mint az egy évvel korábbi darabszám, a versenytársak, különösen a Xiaomi kíméletlen tempója mellett azonban a cég így is jócskán veszített piacrészéből, az 21,7-ről 17 százalékra esett vissza a térségben.

Szoftvertesztelés: ütött az óra

A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

Szoftvertesztelés: ütött az óra A tesztelői szakmát rengeteg friss hatás éri, kifejezetten nehezített pálya ez mostanság.

A globális negyedik helyet a Huawei szerezte meg, a kínai cég 1,9 milliós darabszámot produkált, 20,3 százalékkal többet mint egy éve - ez ugyanakkor nem volt elég rá, hogy a vállalat piacrészét megtartsa, az egy hajszállal visszaesett, 6-ról 5,9 százalékra. Viselhető eszközeivel a cégnek még nem igazán sikerült kitörnie Kínából, azok túlnyomó részét továbbra is hazai pályán értékesíti - az EMEA TOP 5-be így nem is jutott be a Huawei.

idcwearablesemea2018q3

Igaz a rivális Samsungnak csak az ötödik helyet sikerült bezsebelni világszinten, a gyártó tekintélyes növekedést tudhat maga mögött, 91 százalékkal több, 1,8 millió eszközt adott el a 2018-as harmadik negyedévben, mint egy évvel korábban. Ez a piacrészre is pozitív hatással volt, az 3,6 százalékról 5,6-ra duzzadt, ami mögött az IDC szerint főként a Gear S3 okosóra, illetve a Gear Fit fitneszkarperec áll. Az EMEA térségben a cég már a negyedik helyre kapaszkodott fel, 800 ezer eladott készülékkel, ami szintén nagyon látványos, 89,6 százalékos növekedést jelent, illetve 10-ről 12,2 százalékra tolta fel a cég piacrészét a térségben.

Az EMEA ötödik helyezettje a Garmin, 650 ezer eladott eszközzel és 9,9 százalékos piaci részesedéssel. A cég, amely a globális listára nem jutott be, 12,1 százalékkal tudta növelni eladásait a térségben, ez ugyanakkor láthatóan kevés volt, hogy meggátolja a riválisokat az előzésben. A TOP 5-ről lecsúszott gyártók globálisan a piac 43 százalékáért felelnek, 13,7 milliós darabszámmal, ám ahogy az okostelefon-piacon, úgy itt is folyamatosan csökken ez az érték és egyre inkább a legnagyobb gyártók hajtják uralmuk alá a szegmenst. Ez a tárgyalt EMEA régióban még inkább tetten érhető, ott már csak a piac 28,4 százalékát teszi ki az egyéb kategória, 1,87 millió eladott eszközzel.

Csatlakozz partnerprogramunkhoz, mi pedig ajánlunk ügyfeleinknek, ezenkívül egyedi kedvezményeket is adunk webhosting csomagjainkra. Próbáld ki ingyenesen az Aruba Cloud-ot, most 40 ezer forint értékű vouchert adunk!

a címlapról