Szerző: Habók Lilla

2018. december 13. 11:00

Közösségi véleményformálóknak készít külön fióktípust az Instagram

Eddig csak a cégek rendelkeztek Instagramon saját eszközökkel a termékeik népszerűsítéséhez. A képes-videós alkalmazás számára viszont kiemelten fontosak az influencerek is a közönség bevonzása és megtartása miatt, úgyhogy ők is saját eszköztárat kapnak.

Újabb fióktípust tesztel az Instagram, amellyel a sok követővel rendelkező influencer-alkotókat szeretné megcélozni - számolt be róla először a Hollywood Reporter. Az új eszközök kifejezetten az "alkotóknak" (creator) készültek, de a leírás szerint ebbe a körbe széles közönség tartozik a különböző tehetségektől, a digitális véleményformálókon át a művészekig. A lényeg tulajdonképpen, hogy a cégek mellett azok a kiemelt felhasználók is kapjanak speciális eszközöket, akik már eddig is nagy követőbázist vonzottak, és így segítenek növelni az Instagramnak a felhasználószámot és az oldalon töltött időt.

Az alkotóknak szóló fiók a hagyományoshoz képest több információt tartalmaz például a követőik és a leiratkozóik számának változásáról adott időintervallumon belül, valamint a közösségi véleményformálók ezen keresztül beállíthatják az ismerősnek jelölési kérések (pending request) relevancia-sorrendjét. Az új eszközökkel a felhasználók jobban követhetik a hírfolyamuk, a Stories-bejegyzéseik és az IGTV videóik nézettségét. Továbbá a megoldással az influencerek a beérkező direkt üzeneteket is szűrhetik a márkáktól és az ismerősöktől kapott levelek szerint, valamint az emailekhez hasonlóan beállíthatják azok státuszát (olvasott, nem olvasott, megjelölt). Ezenkívül a fiókon belül a felhasználók azt is rugalmasabban kezelhetik, hogy a közönségük hogyan veheti fel velük a kapcsolatot, például letilthatják az email küldést vagy a telefonálást.

instagram_koveto_adatok

A cégek már 2016 óta részletesebb információkat kapnak az instagramos követőikről

A népszerű instagramos alkotók eddig csak hagyományos felhasználói fiókot regisztrálhattak, vagy pedig cégként tüntették fel maguk a speciális eszközök elérése miatt, és hogy a követőbázisukról valamilyen információjuk legyen. A vállalatok számára már 2016-tól elérhető a külön fióktípus, amelyen keresztül például feltüntethetik a termékeik árát vagy linkeket adhatnak a Stories-bejegyzésekhez. Az üzleti fiókok eszközei azonban nem kifejezetten az alkotóknak szólnak - magyarázta Ashley Yuki, a cég termékmenedzsere. Úgyhogy az új fióktípussal most az Instagram azt szeretné elérni, hogy az influencerek is saját eszközöket kapjanak.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az Instagramnak már így is több mint 1 milliárd aktív felhasználója van világszerte, de a Facebooknak bizonyítani kell a befektetők felé, hogy a "kisebb" alkalmazásai a továbbiakban is dinamikus növekedésre képesek. Instagramra pedig a legegyszerűbb módon a közösségi véleményformálókkal lehet vonzani azt a közönséget, amelyet utána monetizálni is lehet. Az új fióktípustól pedig a cég valószínűleg azt reméli, hogy még több influencert és művészt fog a platformra vonzani, valamint azok jobban tudják majd szabályozni a tartalmak által, hogy még több követőjük és nézőjük legyen.

Az új eszközöket a Hollywood Reporter értesülései szerint egyelőre még csak néhány kiválasztott influencer kapta meg a teszteléshez, és a jövő évben várható a szélesebb körű elterjedése. A cég termékmenedzsere hozzátette, hogy egyelőre felmérik a lehetőségeket, hogy pontosan mire van szüksége az instagramos alkotóknak. Úgyhogy a mostani szűk körű tesztfázisban megjelent eszközcsomag még csak az első lépés, de a jövő évi indulással és azt követően újabb eszközök is várhatók.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról