Szerző: Hlács Ferenc

2018. november 19. 14:00

Hirdetésekkel kísérletezett a Windows 10-es email kliens

Office 365 előfizetéssel lehettek volna kikapcsolhatók a reklámok, a széles körű felháborodás után a cég gyorsan visszakozott.

Hirdetések ütötték fel a fejüket a Windows 10 levelezőkliensében és naptárappjában is, legalábbis egyes Insider Preview tesztelőknél - a váratlanul felbukkant reklámok kapcsán a Microsoft gyorsan visszavonulót fújt, a negatív visszhangot azonban így sem sikerült elkerülnie.

Az Aggiornamenti Lumia tweetje szerint a reklámok egész pontosan az aktív Office 365 előfizetéssel nem rendelkező felhasználóknál bukkantak fel - a The Register pedig az Office.com-on egy azóta törölt FAQ-ban leírást is talált a kísérletről. Utóbbiból kiderült, hogy célzott reklámokról van szó: a Windows egy-egy eszközön minden felhasználóhoz egyedi hirdetési azonosítót rendel, amellyel a Microsoft és külső fejlesztők alkalmazásai is képesek különböző reklámokkal megcélozni az adott felhasználót - nagyon hasonlóan a webolalakon használt cookie-khoz. Az azóta eltávolított leírás szerint az "érdeklődésalapú" hirdetések lekapcsolhatók, ebben az esetben az ID-hez a Windows nem rendeli hozzá a potenciális érdeklődési köröket, a hirdetések azonban így sem tűnnek el az érintett rendszereken, csak épp célzottan osztja majd ki azokat a vállalat. A cég azt is siet hozzátenni, hogy a targetáláshoz nem használ fel személyes adatokat, illetve az emailekből, naptárból vagy a névjegyekből származó információkat - a hirdetések pedig Office 365 Home vagy Personal előfizetéssel kikapcsolhatók.

winad

A reklámok felfedezését követően nem sokkal a Microsoft kommunikációs vezetője Frank X. Shaw Twitteren igyekezett tisztázni, hogy egy kísérleti funkcióról volt szó, amelyet a cég nem akart széles körben tesztelni és amelyet ugyanezzel a lendülettel a Microsoft le is kapcsolt. Ezután a vonatkozó FAQ is eltűnt az Office oldaláról. Mindenesetre hogy a cég nem akarta "széles körben" tesztelni a megoldást, erősen vitatható, a The Register szerint brazil, kanadai, ausztrál és indiai felhasználókhoz is eljutottak a beágyazott hirdetések.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Azt is érdemes észben tartani, hogy a cég nem egy ingyenes szolgáltatásnál játszott el a reklámok gondolatával, hanem annál a Windows 10-nél, amelyet a felhasználók korábban már megvásároltak - és akiktől egy újabb összeget kért (volna) a cég a hirdetések kigyomlálásáért. A Microsoftnak a közelmúltban volt már hasonló, a felhasználók körében felháborodást keltő kezdeményezése, szeptemberben az Edge böngésző használatára próbálta agresszívan rávenni az Insider Preview felhasználókat: akkor a Chrome vagy Firefox telepítésekor jelent meg egy ablak, amely a "biztonságosabb, gyorsabb" Edge kipróbálására biztatott. A cég akkor is sietett hangsúlyozni, hogy csak tesztfunkcióról van szó.

Remélhetőleg az email kliensbe és naptárba ágyazott hirdetések sem jutnak ennél tovább, szerencsére a cég által produkált villámgyors hátraarc, illetve hogy a megoldás írmagját is eltüntette a vonatkozó FAQ szekcióból, erre utal - a felhasználók visszajelzései elég egyértelműek voltak a funkció kapcsán.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról