Szerző: Habók Lilla

2018. szeptember 27. 14:42

Globálisan megérkeznek a Facebook Stories hirdetések

Valóban többen használják a Facebook-féle sztoriformátumot a Messenger Day és a Facebook Stories egyesítése óta. A közösségi óriás 2,23 milliárd havi felhasználójához képest viszont még a napi 300 millió is csekélynek tűnik.Ez a cég szerint viszont már éppen elég a reklámok megjelenítésére.

Bejelentette a Facebook, hogy a saját Stories funkciójával már napi 300 millió felhasználó tölt fel 24 órán át látható képeket és videókat. A Facebook-féle Stories a Messenger Day és a Facebook Stories egyesítésével jött létre, mivel mindkét megoldást szembetűnően kevesen használták a Snapchat-klónoktól már megfáradt közösség tagjai - a tavalyi adatok szerint a Messenger Day-t 70 millióan. Ehhez képest a Facebook Stories májusban már 150 milliós napi aktivitásról számolt be, amihez képest a megoldás felhasználószáma megduplázódott az elmúlt pár hónapban.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Emellett a Facebook ökoszisztémához tartozik még a WhatsApp Status is már több mint 450 millió napi és 1,5 milliárd havi felhasználóval. Továbbá az Instagram Stories napi aktív használóinak száma is meghaladja a 400 milliót. Mindehhez képest viszont a sztori-formátumot eredetileg kitaláló Snapchat nagyon lemaradt a maga 188 millió napi felhasználójával, ami még csökkent is a megelőző negyedévhez képest, ráadásul a cég a Stories-aktivitásról nem is közöl külön adatot. Összességében viszont a két vállalat közti "csatát" teljesen egyértelműen a másolatot sikerre vivő Facebook nyerte, és így már a Wall Street elemzői is leértékelték az újabb kiemelkedő funkció felmutatására képtelen Snapchatet.

Bár a Facebook-féle Stories napi 300 millió felhasználója továbbra sem tűnik annyira kiemelkedő eredménynek, hiszen a teljes szolgáltatást havi 2,23 milliárdan használják a cég közlése szerint. Ahhoz képest, hogy a vállalat elég nagy erőket fektet a funkció előtérbe hozására, a Messengerben és a Facebook főoldalán is a látványos felső sorba helyezi a sztorikat, a 300 milliós szám kimondottan kicsinek számít.

stories_facebook_bejelentes

A Facebook Business stílusosan Stories-on közzétett bejelentése

Néhány hazai adatot is lehet tudni a Facebook Stories népszerűségéről, mivel a Be Social több mint 5 ezer főt felmérő magyarországi facebookos kutatása erre is kitért, mely szerint összességében a hazai felhasználók háromnegyede meg szokta tekinteni az ismerősei sztori-bejegyzéseit. A felhasználók felével mindössze "előfordult már" ilyen, de csak 24 százalék szokta kifejezetten gyakran nézegetni a Stories üzeneteket. Ezen belül is egyébként a 18 éven aluliak a legaktívabbak, akiknek nagyjából 45 százaléka gyakran tekinti meg a képes-videós összefoglalókat, míg a 18-36 éveseknél már csak a negyedére jellemző, az idősebbeknél pedig tíz százalék alá esik az arány a gyakoriság szempontjából.

Mindenesetre a Facebook most már elérkezettnek látta az időt, hogy globálisan is elérhetővé tegye a Facebook Stories hirdetéseit a cégek számára. A Messenger sztorikban pedig szintén "hamarosan" feltűnhetnek majd a reklámok. A közösségi óriás már néhány éve hangoztatja a befektetők felé, hogy hamarosan betelik a Facebook felülete hirdetésekkel, de ahogy látható, ezt a problémát új hirdetési felületek létrehozásával igyekszik kiküszöbölni, mint például a Stories-ban megjelenő reklámokkal. Az Instagramon már tavaly augusztus óta a cégek rendelkezésére áll a Stories hirdetés, amelyet aktívan használnak is, úgyhogy a monetizáció szempontjából legalábbis nem tűnik kétségesnek a Facebook Stories hirdetések sikere sem.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról