Szerző: Habók Lilla

2018. szeptember 5. 12:58

Incidenskezelésben újít az Atlassian

Egy viszonylag speciális területen, az incidenskezelésben jelentett be több újdonságot az Atlassian. Korai hozzáféréssel elérhető a folyamathoz szükséges eszközöket egy felületen elérhetővé tévő Jira Ops. Az integrált szolgáltatások közé tartozik az OpsGenie, amelyet egyúttal fel is vásárolt a cég.

Elindította az Atlassian a Jira Ops szolgáltatást, amellyel az incidenskezelés folyamatát szeretné hatékonyabbá tenni. A megoldás a cég ígérete szerint egyszerre kezel több, eddig csak külön rendszerekben végezhető folyamatot. A vállalat ezzel próbálja megoldani a problémát, hogy a fejlesztőknek más-más oldalon kell beállítani a hibajegyről szóló értesítéseket, mint például a PagerDuty vagy az OpsGenie szolgáltatásban, de a probléma elemzéséről és megoldásáról szóló belső kommunikáció mondjuk már Slacken folyik. Az ügyfeleket viszont megint máshol, például az Atlassian Statuspage-en lehet értesíteni a munka állásáról, de Jira Service Desken lehet válaszolni a kérdéseikre. A Jira Ops a cég különböző eszközeit most egy irányítópulton konszolidálja a Jira workflow motorján keresztül, más Atlassian termékekhez hasonló vizuális megjelenéssel. A cég nyilvánvalóan így próbálja elérni, hogy a fejlesztők a külső cégek hasonló megoldásai helyett inkább csak az Atlassian és partnercégei megoldásait válasszák.

A Jira Ops felületéről indulva a fejlesztőcsapatok elvégezhetik az összes alapvető incidenskezelési feladatot, akár a jegykezelést vagy a feladatok kiosztását a csapattagoknak. Továbbá közvetlenül a szolgáltatáson belül kommunikálhatnak is a fejlesztők a problémáról, például hogyan azonosították, elemezték és végül hogyan oldották meg azt. Mindezt a szolgáltatás integrációkkal oldja meg, úgy mint a PagerDuty, xMatters, OpsGenie, Slack és a Statuspage funkcóinak beolvasztásával.

atlassian_jiraops

Az új szolgáltatás elindításával együtt az Atlassian közölte, hogy megállapodást kötött az OpsGenie felvásárlásáról 295 millió dollár értékben, így még szorosabb lehet a Jira Ops-szal közös integráció. Az OpsGenie szolgáltatás piacvezető az incidensértesítések területén, mivel gyorsan és megbízhatóan értesíti a fejlesztőcsapatokat a hibajelentésekről a beállításoknak megfelelően. A megoldás értesítés közben figyelembe veszi az ütemezést és az eszkalációs útvonalat, miközben tekintettel van például az időzónákra és az ünnepnapokra is. A megoldást jelenleg 3 ezer ügyfél veszi igénybe, köztük az Overstock, az Air Canada és a The Washington Post is, de arról nem szól a közlemény, hogy a felvásárlást követően hogyan alakul az integráció mellett az OpsGenie önálló fejlesztése.

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Természetesen a Jira Ops integrációi közé tartozik még a Slack is, amellyel a cég nemrégiben kötött stratégiai partnerséget. A megállapodás részeként az Atlassian feláldozta saját csevegős alkalmazásait, a Streide-ot és a HipChatet, cserébe pedig a Slackbe jelentős összeget fektetett, és ígéretet tett az új integrációkra is. Ennek egyik eredménye most a Jira Ops, amely képes egy kattintással Slack csatornákat létrehozni kifejezetten az adott hibajeggyel kapcsolatban. Továbbá a Slack App Directory appon keresztül a releváns üzeneteket át is lehet húzni a Jira Ops-on az adott hiba oldalára.

A Jira Ops jelenleg a korai hozzáférési programban elérhető, amelyre a szolgáltatás aloldalán lehet feliratkozni. A szolgáltatás a tervek szerint csak felhőben lesz elérhető, és nem tervez a cég telepíthető változatot. A megoldás használata egyelőre ingyenes, de csak a 2019 elejére tervezett 1.0 kiadásig, viszont a vállalat nem közölte az általános bevezetés után várható árat. Jövőre a megoldáshoz API-t is ígér, így külső cégek is fejleszthetnek majd rá alkalmazásokat. Egyelőre viszont csak az Atlassian által biztosított eszközök elérhetők, amelyhez a Jira Cloud felhasználói nem kapnak automatikus hozzáférést, hanem új fiókot kell regisztrálniuk a most még ingyenes Jira Ops-on.

Kubernetes képzéseinket már közel 300 szakember végezte el. A nagy sikerre való tekintettel a tanfolyamot aktualizált tananyaggal június 18-án újra elindítjuk! A 8 alkalmas, élő képzés képzés órái utólag is visszanézhetők, és munkaidő végén kezdődnek.

a címlapról