Mellékleteink: HUP | Gamekapocs
Keres

Búcsút int önvezető kamionjainak az Uber

Hlács Ferenc, 2018. július 31. 10:39

Az Otto felvásárlásával indult projektet elkaszálja a cég, és a sofőr nélküli személyautókra koncentrál.

hirdetés

Eddig tartott Uber önvezető kamionjainak lendülete, a Reuters értesülései szerint a vállalat felszámolja a sofőr nélküli teherautókat fejlesztő divízióját. A részleget a cég a 2016-ban felvásárolt Ottóból hozta létre, és még az idei év elején is beszélt az önvezető kamionokkal kapcsolatos terveiről, melyek szerint az önjáró teherautókat elsősorban a hosszú távú áruszállításra vetette volna be, míg a rövidebb távolságokon megőrizte volna az emberi sofőröket.

Ezeket a terveket a vállalat most elkaszálta, ahogy az Uber Advanced Technologies Group vezetője Eric Meyhofer a Reutersnek nyilatkozva elmondta, a cég jelenleg azt látja a legjobb útnak, ha a teljes csapatának erőforrásait az önvezető személyautók fejlesztésére fordítja. A lépés ennek megfelelően nem jár majd leépítésekkel, a sofőr nélküli kamionokon dolgozó alkalmazottakat a cég az önvezető autós fejlesztésekhez csoportosítja majd át.

ottotrucc

Az Uber, pontosabban a szárnyai alatt működő Otto útja egyébként az elmúlt két évben nem volt zökkenőmentes, a céget a Google önvezető autós leánya, a Waymo fogta perbe tavaly, és azzal vádolta meg, hogy a cég házon belül fejlesztett LIDAR szenzortechnológiájából emelt át számos elemet, ezzel megsértve a keresőóriás bejegyzett szabadalmait. A technológia megszerzése mögött a sértett cég elsősorban Anthony Levandowskit sejtette, aki mielőtt alapító tag lett az Otto kötelékében, a Waymónál töltött be menedzseri pozíciót. Az ügyet végül az Uber Levandowski kirúgásával zárta rövidre, az új Otto-vezér Dara Khosrowshahi pedig közel 245 millió dollárnyi Uber részvénnyel engesztelte ki a Waymót, valamint azt ígérte, nem használja fel a vitatott szellemi tulajdonokat.

A csörte mindenesetre nem volt jó hatással a cégre, a csorbult hírnevű vállalat alapítói szép sorban elszivárogtak az Otto kötelékéből, idén áprilisra az utolsó megmaradt alapítótag, Don Burnette is távozott az Ubertől. Mindezek mellett az sem segített a divízió helyzetén, hogy a Bloomberg szerint annak nem sikerült elérni időben a kitűzött fejlesztési mérföldköveket.

De a vállalat önvezető autós ágazatán is egyre nagyobb a nyomás az utóbbi időben, főként a márciusi halálos baleset után, mikor az Uber egy biztonsági sofőrrel haladó, tesztelés alatt álló önvezető autója elgázolt egy gyalogost Arizonában. Az ügy kivizsgálása még mindig tart, a nyomozás idejére pedig az Uber felfüggesztette közúti tesztjeit. Az Otto gyenge teljesítménye és botrányai, illetve az önvezető autók egyelőre kérdéses biztonságának fényében nem csoda, hogy a vállalat jobbnak látta utóbbi projektre csoportosítani erőforrásait.

A cég önvezető kamionos projektjét persze ne keverjük össze az Uber Freighttel, a tavaly májusban elrajtolt teherautós Uberrel, amelyben a kamionsofőrök a cég appján keresztül fogadhatnak megbízásokat. Az emberi sofőrökre támaszkodó szolgáltatás továbbra is változatlanul működik majd az Egyesült Államokban.

Facebook

Mit gondolsz? Mondd el!

Adatvédelmi okokból az adott hír megosztása előtt mindig aktiválnod kell a gombot! Ezzel a megoldással harmadik fél nem tudja nyomon követni a tevékenységedet a HWSW-n, ez pedig közös érdekünk.