:

Szerző: Hlács Ferenc

2018. június 27. 13:16

Jön a billentyűzet-egér támogatás Xbox One-ra?

Kiszivárgott fejlesztői dokumentumok alapján igen, noha pontos dátumot még nem tudni - a Microsoft az ügyben a Razerrel is együttműködésre léphet.

Hamarosan érkezhet a széles körű egér-billentyűzet támogatás az Xbox One konzolokra - derült ki egy a Windows Central által megszerzett, fejlesztőket célzó belső prezentációból. A Microsoft már évek óta ígérgeti a PC-ken megszokott beviteli eszközök kiterjedt támogatását konzolján, azonban egyelőre kizárólag az Xbox One-os Minecraft támogatja azokat.

A kiszivárgott dokumentumok szerint a redmondi vállalat nem feledkezett meg a projektről, és az Xbox fejlesztőkészlet áprilisi frissítésében legalábbis tervezte a billentyűzet- és egértámogatás bevezetését. Az ezt taglaló prezentációban a cég a Razer nappaliba szánt, egérpaddal is kiegészített Turret billentyűzete és a gyártó BlackWidow Chrome V2 klaviatúrája is felbukkan - és egy partnerség is kirajzolódik a gamer perifériákban utazó céggel, amelynek hála utóbbi billentyűzet háttérvilágítása külön támogatást is kapna a konzolon, egyes játékokhoz dinamikus vizuális elemeket biztosítva, akárcsak PC-n az Overwatch vagy épp a DoTA2 esetében.

msrazerprezi

Kép: Windows Central

A prezentációban emellett a Microsoft útmutatást is ad a fejlesztőknek, hogy mire kell figyelniük az egér és billentyűzet támogatásának implementálásakor. Előbbinél ilyen például az akár 5 egérgomb és a görgő támogatása vagy épp a kurzor ikonjának és láthatóságának beállítása. Az eddigi információk alapján a vállalat továbbra is minden játéknál kötelezően elvárja majd a kontrollerek támogatását, valamint konzolonként csak egy billentyűzetet, illetve egeret enged meg - a helyi többjátékos üzemmódoknál tehát továbbra is a kontroller marad az egyetlen opció.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Miután az új perifériák bizonyos esetben előnyt jelenthetnek az online többjátékos módokban, a vállalat meghagyja a lehetőséget a fejlesztőknek, hogy azokat a felhasználókat, akiknél billentyűzetet-egeret érzékelnek, külön szobákba csoportosítsák - ezt azonban a cég teljes mértékben a fejlesztőkre bízza. Nem ilyen engedékeny viszont az olyan klaviatúrákkal és egerekkel, amelyek a kontroller viselkedését emulálják, ezáltal tisztességtelen előnyhöz juttatva a felhasználót: a prezentációban a Microsoft egy API kiadását ígéri, amellyel kiszűrhetők és blokkolhatók a hasonló eszközök. A kiszivárgott dokumentum egyébként teljes körű USB-s egér támogatást ígér, az egyedi drivereket igénylő eszközök viszont előreláthatólag nem lesznek használhatók a konzolokon.

Egyelőre nem tudni, hogy az áprilisi fejlesztőpakk-frissítésre vonatkozó prezentációban foglalt képességekhez már valóban hozzáférhetnek-e a fejlesztők, vagy a kezdeményezés (az elmúlt évek trendjéhez hasonlóan) csúszásban van. Az mindenesetre látszik, hogy a vállalat tényleg aktívan foglalkozik az Xbox One-os billentyűzet-egér támogatás bevezetésén - ha a projekt a dokumentumoknak megfelelően sínen van, már nem kell sokat várni a régóta ígért funkcióra.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

7

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.