Újabb bőrt húz le gamer márkájáról az Asus
Gamer PC-re akar hasonlítani a játékosoknak szánt ROG okostelefon, látszólag kevés sikerrel.
Tovább masszírozza az okostelefonos piacot az Asus, amely most épp a prémium kategóriát próbálja (ismét) bevenni. Az újabb támadáshoz a játékosok köré felhúzott márkát, vagyis a ROG-ot veti be a tajvani gyártó, vélhetően annak reményében, hogy így sikerülhet megpuhítani az okostelefonokért csillagászati összegeket sem sajnáló vásárlóréteget. A hangzatos márkanév mellől persze nem spórolta le az erős hardvert a gyártó, így a ROG Phone-ba az aktuális leggyorsabb Snapdragon chip került egy nagy adag memória, illetve egy méretes AMOLED kijelző mellé.
Az Asusnak ugyanakkor nincs könnyű dolga, hisz ezt a konfigurációt gyakorlatilag bármelyik konkurens összelegózhatja magának. A cég ezért PC-s tapasztalatait latba vetve válogatott processzorokkal próbálja bolondítani a gyárilag túlhajtott termékekért szinte bármit megadó tinédzser rajongókat. Az aprólékos mérnöki munka 160 MHz-et hozott a konyhára, vagyis az Asus ennyivel tudta feljebb csavarni a már amúgy is viszonylag magas órajelen pörgő Snapdragon 845 négy darab Kryo 385 Gold magjának csúcsértékét. Az 5,7 százalékos előrelépést minden bizonnyal senki sem fogja megérezni, a Geekbench fanatikusok azonban élnek-halnak majd a pár száz ponttal magasabb eredményekért, és így bizton állíthatják, hogy a leggyorsabb telefonnal rendelkeznek (persze ha nem számítjuk telefonnak az Apple-logós termékeket).
Csúcsra járatott processzor mellé nagy adag memória dukál. A tervezőknek azonban nem volt könnyű dolguk, hisz megfelelően nagy kapacitású LPDDR4 lapkák híján egyelőre viszonylag nehéz a játékos PC-knél ma elvárt 16, vagy akár 32 gigabájt memóriát belezsúfolni egy okostelefonba. A gamer keménymagnak ezért be kell érnie a már-már lealacsonyítóan kevés 8 gigabájttal, amely bár egyelőre mindenre elég, a későbbi frissítésekkel (már amennyiben lesznek) ez még változhat. Szerencsére háttértár tekintetében egy fokkal könnyebb volt az Asus dolga, így akár 512 gigabájtból is gazdálkodhat a tulajdonos. Opcióként 128 gigabájtot is választhatna a vásárlók, azonban nem valószínű, hogy a jellemzően abszolútértékekben gondolkozó célközönség majd ekkora kompromisszumot kötne.
Mit sem ér egy izmos platform szemet kápráztató kijelző nélkül. Az ultimate játékélményhez egy kereken 6 hüvelykes, 18:9-es képarányú, illetve 2160x1080-as felbontású AMOLED kijelzőt választott az Asus. Természetesen ennyiben nem merül ki a panel képessége, az ugyanis képes akár 90 hertzes képfrissítésre is. Bár utóbbi érték szinte eltörpül a legmenőbb gamer monitorok 144+ hertzes értékéhez képest, a hendikepet 1 milliszekundumos válaszidővel, 10000:1-es kontrasztaránnyal, illetve 108,6 százalékos DCI-P3 színtérlefedettség, valamint ehhez kapcsolódóan HDR megjelenítéssel igyekezett kompenzálni az Asus.
A vizuális mámor közepette a körítésről se feledkezzünk meg! A készülékbe szinte a létező összes szenzort begyömöszölték a tervezők, a szokásos gyorsulásmérő, közelségérzékelő, fényérzékelő, ujjlenyomat-olvasó, illetve giroszkóp mellé két ultraszónikus AirTrigger érintésérzékelő is bekerült, amely az Asus szerint szuperpontos és szuperérzékeny, egyszóval minden gamer álma. A 802.11a/b/g/n/ac/ad szabványokat támogató, WiGig támogatással is rendelkező Wi-Fi, illetve a Bluetooth 5.0 talán már említésre sem érdemes, nem úgy, mint a ROG dokkoló vagy az AeroActive Cooler.
Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.
Előbbivel egér, billentyűzet, vezetékes hálózat, sőt, akár még 4K-s monitor is csatlakoztatható a ROG Phone-ra, amennyiben bármi miatt nem adná meg a hamisíthatatlan gamer élményt a 6 hüvelykes kijelző. Hasonló célt szolgálhat pár centiméteres átmérőjű, zümmögő ventilátorával az AeroActive Cooler, amely segíthet felidézni a légkavarókkal megpakolt PC-k zajos hangulatát. Ehhez a divatnak megfelelően egy ROG logó formájában LED-es díszkivilágítás is társul, csak a miheztartás végett.
Utóbbi természetesen a készülék hátlapjáról sem hiányozhat, amellyel együtt a ROG Phone dizájnja a HWSW egyöntetű, szubjektív véleménye alapján igen ronda, ráadásul ebből a szempontból az előlap sem áll sokkal jobban. A helyzet ugyanakkor némileg javul, ha felkerült a készülék aljára és tetejére a Gamevice nevű kontroller páros, amellyel a Nintendo Switch-nél megismert módon lehet vezérelni a ROG Phone-t.
A hasonló kontrollerrel ugyanakkor nagyjából véget is ér a két eszköz közötti párhuzamok listája. Ugyanis míg a Nintendo Switch egy kvázi egyedi platformmal, illetve exkluzív címekkel vonzza magához nagy sikerrel a játékosokat, addig az Asus ezt felesleges fejlesztésekkel, illetve ROG logók sorával próbálja megtenni. A Razer telefonjánál már láthattuk, hogy ez nem elég, és egyelőre semmi jel nem utal arra, hogy az amúgy nyilvánvalóan erősebb márkanévvel bíró tajvani rivális esetében sikerülne a piachódító mutatvány.