Játszható reklámokat ad a fejlesztőknek a Google
A keresőóriás alkalmazásboltjába a videóhirdetések is úton vannak, több más, béta címkés újítással, mint a "hasonló közönségek" vagy az Open Bidding platfrom.
Kifejezetten a mobilos játékfejlesztőket veszi célba új hirdetésformátumaival a Google: a vállalat a Google Play felületén is megkezdi a videós reklámok tesztelését, a játékokba pedig a játszható hirdetések is elkezdenek beszivárogni.
A frissítések a keresőóriás UAC (Universal App Campaigns) platformjához érkeznek, amely gépi tanulással hivatott a felhasználókhoz a számukra releváns reklámokat eljuttatni, a Google Play mellett a Google kereső, a YouTube, illetve a Google Display Network ernyője alá tartozó több mint 3 millió weboldal felületén. A videós hirdetések a Google Play játékok között a következő néhány hónap során, több lépcsőben rajtolnak el, egyelőre a béta címkét megtartva. A Google siet kiemelni, hogy nem automatikusan induló videókról van szó, az új reklámokat a felhasználók kattintással (bökéssel) indíthatják el.
Az Admob videók a játékokon belül sem ismeretlenek, azokkal már bizonyára sokan találkoztak kedvenc címeiket gyűrve: a hirdetések végignézéséért sok játék különböző jutalmakat ad, legyen az a játékban elkölthető virtuális pénz, netán újabb próbálkozási lehetőség egy elrontott pályán. A hasonló, jutalmazó reklámok sora most bővül, a hagyományos videók mellett már többopciós reklámvideókra, illetve minijátékként működő hirdetésekre is számíthatunk a játékokban. Előbbiek esetében a felhasználó egy megjelenő listából választhatja ki, melyik hirdetést játssza le az app (ami a pontosabb targetálásban is segíthet a cégnek), utóbbiak pedig olyan egyszerű minijátékokat hozhatnak a mobilos címekbe, mint a különböző Tetris vagy Flappy Bird klónjai. A Google szerint egyébként a játékokban a hagyományos jutalmazott reklámvideók formátuma is rendkívül népszerű, azt az Admob ezer legnagyobb bevétellel rendelkező, játékokat fejlesztő partnerének 45 százaléka használja.
Hyperscaler vagy hazai felhő? Lehet, hogy nem kell választani! Egy jól felépített hibrid vagy multicloud modellben a különböző felhők nem versenytársai, hanem kiegészítői egymásnak.
A célközönség pontosabb bekerítésére a Google az UAC-n a Similar Audiences, vagy "hasonló közönségek" funkciót is bevezeti, amely az egyes appok legaktívabb vásárlóihoz hasonló érdeklődésű felhasználókhoz is bedrótozza az adott alkalmazásra vonatkozó hirdetéseket, a fejlesztők által megadatt adatok alapján. A funkció, a fentiekhez hasonlóan béta címke alatt rajtol el, első körben néhány kiválasztott hirdető számára májusban.
Végül de nem utolsó sorban a keresőóriás egy negyedik bétát is rajthoz állít, ez az Open Bidding platform, amelyen a különböző hirdetési hálózatok egy egységes felületen licitálhatnak a különböző appok reklámhelyeire. Így a fejlesztőknek nem kell külön-külön egyeztetniük a partnerekkel, ráadásul kevesebb SDK-t kell felhasználniuk, valamint a fizetés is egyszerűsödik és a hatékonysági statisztikák is átláthatóbbá válnak. Az Open Bidding bizonyos partnerekkel már most elérhető, azok listáját pedig a Google folyamatosan bővíti.