Több mint 300 millió dollárért vásárolt be a LogMeIn
Bekebelezi a Jive Communicationst a hazai alapítású LogMeIn, ezzel folytatva az egyre tekintélyesebb UCC piac ostromát. A felvásárlás még az idei második negyedévben lezárul.
Komolyan rákapcsol az egységes kommunikációs és kollaborációs (UCC) piacán a LogMeIn, a magyar alapítású cég bejelentette, felvásárolja a utahi alapítású, egységes kommunikációs szolgáltatásokban (Unified Communications-as-a-Service, UCaaS) utazó Jive Communicationst. Az akvizíció során a LogMein a Jive-ért 342 millió dollárt fizet ki, illetve később további 15 millió dollár készpénzt, ha a tranzakciót követő két évben sikerül elérni bizonyos előre meghatározott - a cégek által nem részletezett - célkitűzéseket. Az üzlet várhatóan 2018 második negyedévében zárul le.
A bekebelezett Jive Communicatons központja Utah államban, egész pontosan Orem városában található, de a cégnek az Egyesült Államok más régióiban, illetve Kanadában és Latin-Amerikában is működnek irodái. A magánkézben lévő, kockázati tőkéből finanszírozott cégnek globálisan több mint 20 ezer ügyfele van. Utóbbiak legnagyobb része a nagyvállalatok köréből kerül ki. A tervek szerint a tranzakció lezárultával az immár önálló üzletággá alakult Jive Communications élén John Pope a jelenlegi vezérigazgató megőrzi majd pozícióját, és közvetlenül Bill Wagnernek, a LogMeIn vezérigazgatójának felel majd. A Jive az akvizícióval nagyon erős exitet tudhat maga mögött, hiszen ahogy a TechCrunch is kiemeli, a 2006-os alapítása óta nagyjából 31 millió dollárt kalapolt össze a befektetőktől - a LogMeIn pedig ennek több mint tízszeresét csengeti ki a cégért. A Jive lendületét elnézve persze az összeg nem indokolatlan, a cég saját előrejelzései alapján idén 20 százalékos növekedésre számít, miután tavaly is hasonló gyarapodást tudott letenni az asztalra.

Platón ragadt informatikusok klubja Egyetlen más szakma sincs, ahol olyan gyorsan el lehet érni a karrier-platóra, mint az IT. A midlife, a mid-level mellett létezik mid-career krízis is.
Az akvizícióval a hazai alapítású vállalat kollaborációs portfóliója számottevően bővül majd: az olyan a LogMeIntől megismert termékekhez, mint a GoToMeeting, GoToWebinar, OpenVoice és join.me most a bekebelezett cég termékei is csatlakoznak, beleértve hang-, videó-, és contactcenter alkalmazásokat és mobilappokat is.
A LogMeInnek egyébként most sem kell szégyenkeznie kollaborációs portfóliójának teljesítménye kapcsán, az ugyanis havi mintegy 25 millió felhasználót, 7 millió megbeszélést és 15 millió órányi konferenciát szolgál ki. Az UCC szegmens egyébként tisztességes tempóban növekszik, nem csoda, hogy abból a magyar gyökerű cég is igyekszik minél nagyobb szeletet kihasítani. A piac mérete 2017-ben már 33,8 milliárd dollárra rúgott, a LogMeIn becslése szerint ebből mintegy 25 milliárd dollár számít kiaknázható piaci lehetőségnek.
A vállalat az utóbbi időben nem fogta vissza magát a felvásárlások terén, a Citrix GoTo gigafelvásárlást, illetve az összeolvadás kikristályosodását követően tavaly nyáron a chatbotokat fejlesztő izraeli Nanorepet is megvette, 45 millió dollárért. A cégnek van is miből költenie, ahogy az tavaly év végéhez közeledve kiderült, a GoTo integráció miatti döcögést követően a vállalat lényegében nyomtatja a pénzt, 2017 végére megsokszorozta az összeolvadás előtti bevételét.