Szerző: Habók Lilla

2018. január 9. 12:30

A Google Pay egyesíti a Google fizetési rendszereit

A Google Pay maga alá húzza az Android Pay-t és a Google Walletet, de az új néven túl új funkciók majd csak később érkeznek.

Bejelentette a Google, hogy egy szolgáltatásban egyesítené minden fizetési megoldását Google Pay néven, amelyet platformfüggetlenül lehet majd használni, akár NFC mobilos, P2P-alapú vagy webes fizetéshez. A szükséges adataikat a felhasználók a Google fiókjukba menthetik el, és a Pay-en keresztül fizethetnek majd a vállalat saját szolgáltatásaiban vagy partnereinél.

Az új fizetési megoldás elméletileg már elérhető például Airbnb-n és Fandangón, de ez valószínűleg egyelőre csak az Egyesült Államokra vonatkozik. "Néhány héten belül" a Pay megérkezik a Google más szolgáltatásába is, úgy mint a Chrome webes vásárlásaihoz, a YouTube Red előfizetések megújításához vagy Androidon az appokon belüli vásárlásokhoz, hogy leváltsa a korábbi rendszereket, az Android Pay-t és a Google Walletet. Továbbá a Google Pay átveszi majd a Walletre jellemző P2P fizetési funkciót is. A fejlesztők a Payment Solutions oldalon tájékozódhatnak róla, hogy az új fizetési megoldást hogyan lehet implementálni a rendszereikhez, és innen érhetik el a Google Pay API-t.

GooglePay_Blog

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Eddig öt különböző fizetési rendszerrel rendelkezett a Google az Ars Technica összefoglalása szerint, de mind csak valamilyen megkötéssel üzemelt. A Google Checkout lényegében a PayPal versenytársa volt a fizetéseket feldolgozó megoldásként, majd a Google Wallet rendelkezett először NFC-s fizetési lehetőséggel, később az Android Pay egészítette ki fő fizetési márkaként. A Google Tez pedig a vállalat önálló fizetési megoldása Indiában.

Bár az Android Pay volt eddig a Google legfőbb fizetési módja, de a platformhoz kapcsolódó elnevezés megnehezítette marketing szempontból, hogy más platformokon is megjelenjen, ezért a Google Pay egy átfogóbb márkanévnek tűnik a jövőre nézve. Az Android Pay eddig hiába próbálkozott a terjeszkedéssel, akár banki alkalmazásokból is, de jelentős lemaradásban volt a két nagy konkurenshez, az Apple Pay-hez és a Samsung Pay-hez képest. Tavaly a Juniper Research várakozásai szerint a piacvezető Apple 86 millió felhasználóval rendelkezett, a második helyezett Samsung 34 millióval, míg az Android Pay csak 24 millióval, mivel 2015 óta látható, hogy sokkal lassabban nő a versenytársakhoz viszonyítva.

Egyelőre a Google Pay csak az Android Pay újramárkázásának tűnik, de a Google közleménye szerint az új név csak az első lépés, és hamarosan újabb bejelentések fogják követni a mostanit.

a címlapról