Szerző: Gálffy Csaba

2018. január 9. 11:28

Leállította az AMD-s gépek patchelését a Microsoft

Újabb frissítésnél bukik meg a Microsoft patch-tesztelési infrastruktúrája. Ezúttal az Spectre/Meltdown problémát orvosoló javítás (amelyen egyébként hónapok óta dolgozik a cég) hasal el a régebbi AMD lapkákon, használhatatlanná téve a PC-ket. A cég a gyártóra mutogat.

Ideiglenesen leállította az AMD-s gépek frissítését a Microsoft - közölte a cég. A vállalat azután lépett, hogy felhasználók százai jelezték, régebbi AMD lapkákkal szerelt számítógépeiket "brickeli", nem indíthatóvá teszi az automatikusan települő javítás.

A frissítés ismert problémáinak listája ijesztően hosszú, utolsóként pedig az AMD-s rendszerekkel kapcsolatos hiba is felkerült. Eszerint a "Microsoft visszajelzéseket kapott, hogy bizonyos felhasználók AMD-s eszközei nem indítható állapotba kerülnek a frissítés telepítését követően. Hogy ezt megakadályozza, a Microsoft ideiglenesen leállítja a frissítést az érintett AMD processzoros eszközöknél." A tömör közlés szerint a két cég most együtt dolgozik azon, hogy a hibát elhárítsa és újra telepíthető legyen a frissítés.

wingif

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak

Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

Nagy pénz, nagy szívás: útravaló csúcstámadó IT-soknak Az informatikai vezetősködés sokak álma, de az árnyoldalaival kevesen vannak tisztában.

A Microsoft fórumán már több százan jelezték, hogy érintettek. A leírások szerint általában meglehetősen régi, 10 éves processzorokról van szó (például Athlon 64 X2 6000+ vagy Athlon 64 X2 TK-55). A beszámolók szerint a felhasználó oldaláról ez eléggé egyszerű: a telepítést követően a gép nem tudja végrehajtani a boot folyamatot, az indulás elakad a Windows logónál. A Microsoft az érintett ügyfeleket a standard hibaelhárító útmutatóhoz irányítja, ami a rendszer visszaállítását vagy a Safe Mode-ban történő indítást javasolja.

Microsoft: rossz az AMD dokumentációja

A nem bootoló AMD-s gépek problémájának a Microsoft külön oldalt szentelt, ebben pedig kerek-perec leszögezi: az AMD által biztosított műszaki dokumentáció a ludas. Erre a leírásra támaszkodott ugyanis a Microsoft akkor, amikor a Spectre problémára kidolgozta a javítást - bizonyos AMD chipek viszont nem a dokumentációnak megfelelően működnek, ez okozza a hibát.

Ugyanakkor felmerül a kérdés, hogy a Microsoft kiterjedt teszt-infrastruktúrája hogyan adhatott zöld utat egy ilyen (kötelező) frissítésnek, ha hardveres kompatibilitási probléma áll fenn. Mivel automatikusan települő, kötelező frissítésről van szó, az érintett felhasználók ezt a háttérben megkapták kérdezés nélkül és fel is települt a rendszerre. A Microsoft azzal súlyosbította a helyzetet, hogy az első jelzések után napokig várt a reakcióval, így mára gyakorlatilag mindenki megkapta a hibás javítást, aki napi szinten használja a rendszert, a frissítés felfüggesztése így meglehetősen későn érkezett - újra aláásva a Microsoft ultraagresszív frissítési módszertanába vetett bizalmat.

Nagyon széles az a skála, amin az állásinterjú visszajelzések tartalmi minősége mozog: túl rövid, túl hosszú, semmitmondó, értelmetlen vagy semmi. A friss heti kraftie hírlevélben ezt jártuk körül. Ha tetszett a cikk, iratkozz fel, és minden héten elküldjük emailben a legfrissebbet!

a címlapról