Szerző: Habók Lilla

2018. január 8. 16:16

Közel 60 milliárd dollárt gyűjtöttek be tavaly a mobilappok

Egészen magas bevételt és letöltésszámot sikerült elérni a mobilalkalmazásoknak az előző évben. A legjobban a játékok teljesítettek, amelyek az összbevétel 82 százalékát tették ki.

Több mint harmadával nőtt a mobilalkalmazások összbevétele 2017-ben az előző évhez képest, így már eléri a 58,6 milliárd dollárt az alkalmazásbevételeket és letöltésszámokat vizsgáló SensorTower 2017-re vonatkozó jelentése szerint. Ezen belül az App Store-nak közel dupla annyi bevételt sikerült elérni, mint a Google Play-nek, bár utóbbi tevékenységét az elemzőcég Kínában nem tudja követni.

Az Apple Store összesen 38,5 milliárd dolláros bevételt ért el tavaly világszinten, ami 34,7 százalékos emelkedésnek felel meg 2016-hoz képest. Arányaiban a Google Play sem teljesített sokkal rosszabbul, 34,2 százalékkal több, 20,1 milliárd dolláros bevételt szerzett az elmúlt évben. A SensorTower adatai egyébként nagyjából megfelelnek az Apple saját jelentésének, amely szerint a fejlesztők tavaly összesen 26,5 milliárd dollárt kerestek az alkalmazásbolton keresztül, 30 százalékkal többet az előző évhez képest. Továbbá az Apple-nek kiemelkedően jól sikerült az ünnepi időszak is a közleménye szerint, mivel több mint egymilliárd dolláros bevételt sikerült elérnie ez idő alatt - nem csak december 25-én teljesített jól a vállalat.

appbevetel_globalis_2017

Az alkalmazásletöltések szintén emelkedtek 2017-ben, méghozzá a 91,5 millió letöltés - ha felhasználónként csak az első telepítést vizsgáljuk - 13,5 százalékkal több mint 2016-ban. Azonban a növekedés sokkal inkább a Google Play-nek tulajdonítható, ami 16,7 százalékkal több, 64 milliárd letöltést ért el tavaly. Az Apple Store pedig 6,7 százalékkal több telepítést könyvelhetett el tavaly előtthöz képest, azaz 28 milliárdot.

Az elemzőcég a kettő közötti különbséget azzal magyarázza, hogy az Android a fejlődő országokban sokkal elterjedtebb, így a letöltésszám is magasabb. Eközben az Egyesült Államok fogyasztói körében, azaz ahol kiterjedtebb az Apple-ökoszisztéma, gyakran a felhasználók egy új appot sem telepítenek egy hónap alatt - hivatkozik a TechCrunch a comScore 2017-es adataira.

letoltesszam_globalis_2017

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Részletesebben kitér a SensorTower jelentése a játékokra, amelyek meghatározták a letöltésszámot és főleg a bevételeket - a teljes bevétel 82 százalékát adták. Mindkét alkalmazásbolt 30 százalékkal tudta növelni a játékokból származó bevételt, így a Google Play 2017-ben 18 milliárd dollárt, az Apple Store pedig 30 milliárd dollárt kalapozott össze.

Az összes letöltés (14,6 százalékos) emelkedése ez esetben is inkább a Google Play javára írható, amelyről 17,8 százalékkal több, azaz 27,2 milliárd játékot töltöttek le tavaly a felhasználók. Eközben az Apple Store-on keresztül 8,3 milliárd játékot telepítettek a fogyasztók, ami 5,4 százalékkal több a 2016-os adatokhoz képest. A jelentés ebben az esetben nem részletezi, hogy a játékok közül melyek voltak a legnépszerűbbek, vagy hogy az alkalmazásokhoz kapcsolódó bevétel többi része milyen kategóriában szereplő appokhoz tartozik.

Metodológia

A SensorTower a Store Intelligence platformon kínál vállalatok számára méréseket, és ezen keresztül figyeli a mobilalkalmazások letöltésszámának és bevételének változását. A számadatok magukban foglalják az alkalmazáson belüli vásárlásokat, az előfizetéseket és a prémium appokat. Azonban a bevételi adatok csak az App Store-ra (iPhone-on, iPaden) és a Google-Play-re vonatkoznak - kivéve a kínai Play-adatokat. Nem szerepelnek a jelentésben a helyi adók, az appon belüli hirdetések, a visszatérítések, valamint a mobilkereskedéssel foglalkozó appok, például Amazon, Uber, ételfutárok. Továbbá a jelentés a letöltésekkel kapcsolatban felhasználónként csak az alkalmazás első telepítését veszi figyelembe.

a címlapról