Szerző: Asztalos Olivér

2017. november 10. 13:08

Nvidia: növekedés, növekedés, növekedés

Nincs megállás, a vállalat minden téren nőtt, amivel újabb rekordok születtek. Egyelőre nem látszik a növekedés vége.

Ismét bőven meghaladta az előző negyedév végén prognosztizált eredményét forgalmát az Nvidia. A vállalat augusztusban 2,38 milliárd dolláros bevételt ígért a következő negyedévre, ám ezt végül közel 11 százalékkal túlszárnyalva 2,63 milliárdon állt meg a számláló, ami újabb rekordot jelent a vállalat eddigi történelmében. Legalább ennyire beszédes, hogy utóbbi összeg 32 százalékkal múlja felül az egy évvel ezelőtti forgalmat, a profit pedig 55 százalékkal ugrott meg, az előző év hasonló időszakában elkönyvelt 542-ről 838 millióra kilőve. Ezzel már biztosra vehető, hogy a vállalat idei nyeresége átlépi a 2 milliárd dolláros határt.

Akik nyomon követik az Nvidia pénzügyi eredményeit talán már meg sem lepődnek azon, hogy a remek eredmény hátterében az összes részleg egyöntetű növekedése áll, kivétel nélkül mind az öt divízió növelni tudta forgalmát. A legfontosabb a játékos piac, amely forgalomban nagyjából az Nvidia kétharmadát jelenti. A GeForce-ok népszerűsége töretlen, a gaming alá besorolt kártyák értékesítései az előző évhez képest 25 százalékkal nőttek, ráadásul úgy, hogy ez idő alatt a vállalat nem dobott piacra új generációt, csupán a meglévőt csiszolgatta. A jelenségben az Nvidia bevallása szerint is jelentős szerepet játszott a tavasz óta tartó bányászláz, amely némileg megborított a szezonális trendet. A cég nem tudta számszerűsíteni, hogy ez pontosan mekkora szerepet játszott a növekedésben, azt viszont közölte, hogy továbbra sem fognak túl nagy erőforrásokat fektetni ebbe, a piac ugyanis rendkívül volatilis, így továbbra is a játékosok igényei kapják a legmagasabb prioritást.

Bár ennél lényegesen szerényebb mértékben, de növekedtek a munkaállomásokba szánt Quadro kártyák eladásai is, az előző évhez viszonyítva 15 százalékkal, 239 millióra nőtt a professzionális termékekből származó bevétel. Az Nvidia az első negyedévben mutatta be az aktuális Quadro generáció hiányzó asztali és mobil tagjait, amelyekre építve várhatóan a következő negyedévre is megmarad a szerény, de egészséges növekedés. A vállalat szerint ezt elsősorban a high-end valós idejű renderelés, a különféle szimulációs alkalmazások, illetve a professzionális VR hajtja.

nvq3

A legdurvább gyarapodást most is az adatközpontokba szánt termékek produkálták, az ebből származó bevétel 109 százalékkal több mint kétszeresére nőtt, 240-ről 501 millióra felrántva a befolyt összeget. Ezzel a részleg eredménye már bőven átlépte a munkaállomásokba szánt Quadro termékek bevételét, éves szinten pedig várhatóan meglesz a 2 milliárdos forgalom. Az Nvidia szerint ez a gyorsítókártyák iránti összes fronton növekvő keresletnek köszönhető, a mesterséges intelligencia mellett a szuperszámítógépek, a hyperscale rendszerek, valamint a virtualizált szolgáltatások oldaláról is folyamatosan nő az érdeklődés a Tesla kártyák iránt. A forgalmat már a cég legújabb zászlóshajója, a V100 is erősíti, egyre nagyobb dinamikával. Időközben a kínai Alibaba, Baidu, és Tencent is bevetette a gyorsítót, az AWS-sel egyetemben.

Érdekelnek a Scrum Guide újdonságai?

Gyere el május 18-án Scrum Update meetupunkra, és mindent megtudhatsz a változásokról.

Érdekelnek a Scrum Guide újdonságai? Gyere el május 18-án Scrum Update meetupunkra, és mindent megtudhatsz a változásokról.

Végül, de nem utolsó sorban az autós fejlesztések értékesítését is részletezte az Nvidia, ami szerényebb, de egészséges növekedést produkált, az előző év hasonló időszakához képest majd 13 százalékkal 144 millió dollárra emelkedett a részleg bevétele. A vállalat itt is további javulásra számít, de nagyobb áttörés csak az évtizedforduló környékén következhet, amikor megjelennek az első önvezető (Level 4) modellek. Az Nvidia megjegyzi, hogy a jelenlegi forgalom nagy részét generáló infotainment megoldásokról fokozatosan helyezik át az erőforrásokat az önvezető platformra, amelyen már összesen több mint 2000 mérnök dolgozik.

Huang: észbe kapott az Intel

A negyedéves jelentést követő konferenciahíváson az Intel szerdai bejelentése is szóba került. Ez alapján az Nvidia a jövőben egy második konkurenset kap a diszkrét GPU-k piacán, amiről Jensen Huangot, a vállalat vezérigazgatójának véleményét is kikérték. A szakember szerint az Intel rájött, hogy a GPU-k ma már több piacon megkerülhetetlenek, a vállalat lépése tehát érthető. Közel nulláról megtervezni egy grafikus processzort ugyanakkor hosszú, és költséges folyamat. Huang ezzel kapcsolatban elárulta, hogy cége számára körülbelül 3 év kell egy új generáció elkészítéséhez, amihez több ezer ember összehangolt munkája szükséges. Végül Huang az (egyelőre) egyetlen konkurensnek is odaszúrt, a vezető szerint Raja Koduri elvesztése óriási érvágás az AMD-nek, amely megjegyzést mögött vélhetően egy csipet vágyvezérelt gondolkodás is lapult.

A következő negyedévre az Nvidia 2,59-2,7 milliárd dollár közötti bevételre számít, ami körülbelül 19-24 százalékos növekedés lenne az előző év hasonló időszakához képest.

Május 18-19-én biztonságos szoftverfejlesztés és Scrum újdonságaira fókuszáló meetupokat rendezünk, 2 nap alatt összesen 10 klassz előadással.

a címlapról