Szerző: Hlács Ferenc

2017. október 20. 12:49

Már egy napot sem bír a Denuvo védelme

Sorra érkeznek a törések a legújabb játékokhoz, sokszor már a megjelenés napján.

Tavasszal egy hónapba tellett a játékokra éhes kalózoknak, hogy feltörjék a Denuvo másolásvédelmi megoldását - a cég akkor már dolgozott a nagyobb biztonságot ígérő következő verzión, úgy látszik ez azonban csak ígéret maradt, az általa védett legújabb címek feltöréséhez ugyanis már egy teljes nap sem kellett.

A népszerű játékokhoz tehát szinte azonnal, már a megjelenés napján megérkezett a kalózverziók futtatását lehetővé tévő crack, ami komoly fejfájást okozhat a fejlesztőknek. Az eddig sem volt kérdéses, hogy a Denuvo, illetve a hasonló másolásvédelmi megoldásokat kínáló cégek termékeit a játékkalózok idővel feltörik, erre maguk a fejlesztők is számítanak, azok értékét sokkal inkább az jelenti, hogy mennyi időt tudnak nyerni a játék kiadójának, hogy a leglelkesebb játékosokat a fizikai vagy online boltokba csábítsa. Értelemszerűen, ha a nulladik naptól elérhető egy adott esetben borsos árú játék a hivatalos felületek mellett ingyen is, valamelyik torrentoldal kínálatában, sokan lesznek, akik a kísértésnek engedve inkább a fizetés nélkül szerzik be az adott címet - pedig ellenkező esetben nem feltétlenül lett volna türelmük kivárni a kalózváltozat megjelenését. Ahogy a Denuvo sales tevékenységért felelős alelnöke, Robert Hernandez az Ars Technicának nyilatkozva fogalmazott, a vállalat célja, hogy az egyes címeket a kezdeti eladások során védelem alatt tartsa, ugyanis ekkor kel el a legtöbb példány a frissen megjelent játékokból.

spgam

Mindent vivő munkahelyek

Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Mindent vivő munkahelyek Mindig voltak olyan informatikai munkahelyek, melyek nagyon jól fekszenek az önéletrajzban.

Az utóbbi hetekben-hónapokban azonban sok esetben még ez sem sikerült, az egynapos "villámtörések" áldozatai között ott van a héten debütált South Park: The Fractured but Whole, a múlt héten bemutatkozott Middle Earth: Shadow of War, valamint a Total War: Warhammer 2 és a FIFA 18 is. Az Ars Technica azt is kiemeli, hogy utóbbiakat megelőzően a Sonic Mania, Tekken 7 és a Prey is védelmét is gyorsan sikerült lehámozni, noha esetükben ez 4-9 nap között mozgott - ugyanakkor még ez a rövid időszak is kulcsfontosságú lehet az eladások szempontjából.

A helyzet tehát rengeteget változott tavaly január óta: biztosan emlékeznek néhányan, hogy akkor még épp a kalózok aggodalmaskodtak az egyre erősödő játékvédelem miatt. A biztonsági megoldásokat fejlesztő cégek akkori erőfölényét jól mutatja, hogy a hírhedt kínai 3DM kalózcsapat rövid időn belül már a kalózjátékok halálát vizionálta. Ennél ugyanakkor most nem is állhatna távolabb a helyzet, ha az elmúlt hónapokban tapasztalt tendencia folytatódik, az épp a másolásvédelmi megoldásokat fejlesztő cégeket szorongathatja meg, hiszen ahogy a fenti példákból is látszik, termékeik sok esetben gyakorlatilag semmilyen védelmet nem biztosítanak a játékok számára. Persze ahogy a csata állása az elmúlt év során egyszer megfordult, a Denuvo ismét letehet hatékony biztonsági megoldást az asztalra - azzal mindenesetre jó lesz sietnie.

a címlapról