:

Szerző: Gálffy Csaba

2017. szeptember 28. 10:38

Mától változtat a Google

Története során először kényszerül belenyúlni a találati oldalba a cég. Az Uniónak sikerült elérnie.

Szeptember 28-ig, tehát máig kapott haladékot a Google az Európai Bizottságtól arra, hogy a jogsértőnek ítélt és 2,4 milliárd eurós büntetéssel "jutalmazott" gyakorlatán változtasson. Mint arról részletesen beszámoltunk korábban, az uniós hatóságok a cég egyik hirdetési felületét, a termékkeresések esetén megjelenő Shopping dobozt kifogásolták - az ugyanis a Bizottság szerint ez egy új területre, az árösszehasonlító oldalak piacára is kiterjeszti a cég keresős dominanciáját.

A Shopping doboz Magyarországon nem indult el, így a hazai kereséseknél nem is jelenik meg. De több nagy uniós tagországban évek óta működik, bizonyos termékkereséseknél pedig kiemelt helyen, az organikus találatok fölött jelenik meg. Az "árösszehasonlító" itt félrevezető, ezek egyszerű termékhirdetések, amelyekért az egyes webshopok fizethetnek, és a megfelelő kulcsszavakra ezek jelennek meg.

Marad a Shopping

A közzétett tömör bejegyzés szerint a Google-nek esze ágában sincs lekapcsolni a Shopping szolgáltatást és ezt a kiemelt dobozt, tehát a cég saját árösszehasonlító felülete továbbra is működni fog. Az erre fenntartott helyet azonban mától megnyitja külső szereplők előtt is a cég. A Shopping-dobozban a Google fenn tart bizonyos számú helyet a kisebb oldalak számára is. Ezekre a helyekre (mint minden hirdetéses pozícióra) licitálni lehet, a kulcsszavanként többet ajánlók kerülnek ki az oldalra. A döntés mind az asztali, mind a mobilos keresésekre működik majd.

A Shopping doboz - komoly forgalmat generál.

Az AI és a nagy full-full-stack trend

Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

Az AI és a nagy full-full-stack trend Az AI farvizén számos új informatikai munkakör születik, vagy már ismert munkák kapnak új nevet és vele extra elvárásokat is.

A változások részeként házon belül a Shoppingot pénzügyi karanténba helyezi a Google, magyarán a saját szolgáltatás számára is elkezdi transzparensen kiszámlázni a "megvásárolt" megjelenítéseket, a vásárláshoz pedig csak saját bevételét használhatja majd, a Google közös kasszájához nem nyúlhat. A megoldás várt eredménye, hogy a Shopping kizárólag saját erejéből tud majd versenyezni, nem támaszkodhatna a Google keresőpiaci fölényére.

Fontos megjegyezni, hogy az Unió által kikényszerített módosítás ugyan a találati oldalt érinti, de nem magukat az organikus, rangsorolt találatokat, hanem az azokat körülvevő reklámdobozokat. Az EU-s hatóságok nem is kértek beleszólást a rangsorolási algoritmusok működésébe - annak ellenére egyébként, hogy a Google-versenytársak panaszkodtak arra is, hogy a kereső nagyon hátra sorolja őket.

Szeptember 15-én, hétfőn ONLINE formátumú, a Kafka alapjaiba bevezető képzést indít a HWSW, ezért most összefoglaltuk röviden, hogy miért érdemes részt venni ezen a tanfolyamon.

a címlapról

MS

0

Lezárta a Teams-ügyet az EU

2025. szeptember 12. 12:45

A Bizottság elfogadta a Microsoft által tett engedményeket, nincs retorzió az idestova öt éve húzódó eljárás végén.

bango

3

Tartalomautomatával bővül a OneTV

2025. szeptember 12. 09:27

A One tévés platformjába a Bango DVM-jét integrálják, ami jelentős mértékben megkönnyíti az új tartalomszolgáltatások bevezetését.